Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik heb het idee dat een beetje vet de voeten niet meteen soepel maakt voor de smid? Een beetje water of kort in het water doet ook weinig. Mijn smeden zeggen dat de voeten eigenlijk wel 30-45 minuten moeten weken voordat ze komen. Dat haal ik overigens niet. Ik weet ook niet hoe ik dat met een aantal paarden tegelijk zou moeten doen.
We proberen de grond voor de waterbakken flink nat te houden, maar daar staan ze helaas geen uur per dag in. Daarom ga ik voor de combinatie modder bij drinkplek, hoefbevochtigers, afspuiten en duo hoef na het bevochtigen/afspuiten.
_Lorette_ schreef:Ik heb het idee dat een beetje vet de voeten niet meteen soepel maakt voor de smid? Een beetje water of kort in het water doet ook weinig. Mijn smeden zeggen dat de voeten eigenlijk wel 30-45 minuten moeten weken voordat ze komen. Dat haal ik overigens niet. Ik weet ook niet hoe ik dat met een aantal paarden tegelijk zou moeten doen.
We proberen de grond voor de waterbakken flink nat te houden, maar daar staan ze helaas geen uur per dag in. Daarom ga ik voor de combinatie modder bij drinkplek, hoefbevochtigers, afspuiten en duo hoef na het bevochtigen/afspuiten.
Marije_jiplover schreef:Ik smeer dagelijks Kevin Bacon's Hoofdressing aan de binnen- en buitenkant van de hoef en dit is tot nog toe het enige middel dat er echt voor zorgt dat de hoeven van mijn paard wat soepeler blijven.
Aife schreef:Mijn smid zegt 2-3 dagen op voorhand beginnen weken. En echt met een modderpoel te maken. Maar dan moet ik letterlijk half het terrein blank zetten. Dus als er niks anders op zit, doe ik dat .. Maar ik hoopte op een makkelijkere oplossing![]()
Het is overigens puur voor de hoefsmid, want de hoeven zelf zien er prima uit.