Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:Twee draden is gewoon niet genoeg voor paarden. Dat is leuk voor paarden die er angst voor hebben, maar gaat geen ponies tegen houden die schijt aan een stroomstoot hebben. Ik heb er ook zo een en als er vijf of zes draden zijn dan blijft hj daar achter omdat het er solide genoeg uitziet, dus dat is het enige dat ik je aan kan raden. Maar aangezien het niet om je eigen land gaat, is het lastig eisen van de pensionhouder, maar die moet toch ook wel inzien dat twee draadjes gewoon geen paarden binnen houdt?
Het lijkt mij niet onmogelijk om er nog een draad onder te spannen?
Overigens kun je je ook afvragen waarom hij er zo graag uit wil?
prugelpiet schreef:Controleer eens hoeveel stroom er daadwerkelijk op staat. Voor eigenwijze ontsnappers moet je een rotklap hebben die je bij wijze van spreke volgende week nog voelt als je er zelf aan zit. Hoe hoog zit het onderste draad nu?
Als er een goede rotklap op zit, maak je een teletubbie op zijn hoofd die in contact staat met de huid. Of je maakt hem een keer goed nat en drukt hem in het draad, maar dan vind die jou ook niet meer zo leuk, en dat moet je niet hebben natuurlijk. Ik heb perongeluk mijn paard een keer onder stroom gezet toen ze nat was, en ik denk niet dat ze me dat ooit vergeven heeft
Suzanne F. schreef:Er staat blijkbaar niet genoeg stroom op. Want als ze echt een klap krijgen dan laten ze het wel hoor.
Eerst dit checken en dan een stuk draad vastmaken aan het halster of aan de manen.
In het uiterste geval kan je nog een draad (geen lint) laag spannen. Als hij daar zijn neus tegenaan zet krijgt hij echt een rotklap. Dat gebruikten we ook de Schotse hooglanders en die denderen makkelijk ergens doorheen hoor, maar achter de draad bleven ze wel.
DuoPenotti schreef:Onderste lint (ik gebruik geen draad doodeng op die hoogte) op 25 cm vanaf de grond.
Dan kan hij zijn manen er niet onder stoppen dan raakt het eerst zijn neus.
Met genoeg stroom, ook echt meten! Zijn er maar weinig die er dan nog onderdoor gaan.
Heb er meerdere gehad die als uitbreker bekend stonden... 1x ja
LaDonna75 schreef:Wij hebben een koeien-apparaat, op lichtnet. Daar komt zo’n klap uit, geen paard die wil proberen of hij er onderdoor kan. Als ik het zelf per ongeluk aanraak, voel ik het echt een hele tijd nog