Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Faelynn schreef:Ik zou zsm verhuizen, zou voor mij een no-go zijn, zonder water ook echt, eerste levensbehoefte, zonder ruwvoer 2 ofzo uurtjes zou ik mee kunnen leven, maar niet de hele dag. Hoewel ik nu heel blij ben op een plek te staan waar ze onbeperkt krijgen, merk veel meer rust in het eetgedrag van mijn paard.
Zou je niet zelf tijdelijk een speciekuip neer kunnen zetten in overleg met de staleigenaar, gewoon langs de rand van de paddock en zelf vullen met water? En dan daarnaast elke dag waar mogelijk halverwege de paddock tijd langs komen om je paard een half uurtje hooi te laten eten.
Niet ideaal, maar tot je wat nieuws gevonden hebt..
YPri schreef:Goedemiddag Bokkers,
De staleigenaar voert alleen op de paddock als je paard apart staat, de kudde paddocks krijgen geen hooi en hebben ook geen water.
Nu kan mijn paard niet apart staan en heeft hij ook al een aantal keer een maagzweer gehad om deze reden. Morgen bel ik opnieuw de dierenarts omdat ik vermoed dat hij weer een maagzweer heeft.
Nu sta ik hier nog niet erg lang en ben ik hier gekomen omdat er hooi zou zijn op de paddocks en water, dit blijkt achteraf niet het geval.
Iemand tips??
YPri schreef:Jessix schreef:Ik begrijp je overweging eigenlijk niet om daar nog te blijven staan. Geen eten, geen drinken, dat lijkt me toch wel eerste levensbehoefte.
Ja dat is het ook, punt alleen is dat er hier in de buurt enorme wachtlijsten zijn bij stallen..
ellepel schreef:ga anders om de tafel met de andere stalgasten?
samen sta je sterk en misschien kunnen jullie samen iets bedenken waardoor alle paarden op de paddock hooi krijgen.
ik zou niet meteen weg gaan, je betaald ergens voor en een stalhouder kan je best tegemoet komen.
of zelf met de anderen bedenken hoe je kunt voeren.
een stalhouder heeft ook zorgplicht naar jouw paard toe ,dus moet er wel gezorgd worden voor voer en water.
Temeraire schreef:Het lijkt me heel apart dat de rest dit wel gewoon prima vindt?
Weet je zeker dat ze echt zo lang buiten staan? Misschien dat ze toch korter staan?
Ik ken genoeg stallen waar ze 'de hele dag' buiten staan terwijl het in praktijk vaak meer op een dagdeel neer komt.
Hoe staan de paarden erbij? Onrustig of valt dat mee? Dat kan je ook een beeld geven van hoe urgent de situatie is.
Jessix schreef:Om tafel gaan kun je inderdaad ook proberen. Ik neem aan dat je stalgenoten ook niet blij zijn met dit beleid?
YPri schreef:Jessix schreef:Om tafel gaan kun je inderdaad ook proberen. Ik neem aan dat je stalgenoten ook niet blij zijn met dit beleid?
Heb ik al gedaan, “de grond gaat naar de klote” krijg je dan te horen of “dan drinken ze maar uit de sloot” “een paard in de natuur heeft ook vaak geboeg geen eten en geen water.” Dat is wat je dan te horen krijgt.
Dit terwijl ik zelf erg oplossingsgericht denk en ook zeker open sta om zelf hooibakken etc te kopen.