Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Ik moet een stukje omheining vernieuwen de shet gaat er daar steeds door. Er staat stroom op maar daar heeft hij geen respect voor. Hoe houden jullie je Shetlander tegen?
Lindsey_99 schreef:marleen_usar schreef:Ik moet een stukje omheining vernieuwen de shet gaat er daar steeds door. Er staat stroom op maar daar heeft hij geen respect voor. Hoe houden jullie je Shetlander tegen?
Met een vast stroomapparaat met 6000 volt erop en 2 draadjes rond de binnenwei. Ze flikken het echt niet, en zelf is het ook aan te raden eraf te blijven.![]()
Shetten zijn prima binnen te houden maar alleen met goed geleidend stroomdraad, 2 of 3, en voldoende volt erop.
Om andere inbrekers op 4 poten buiten te houden zijn wel meer draadjes nodig.
capopjekop schreef:Maar er hoeft maar een punt te zijn waar de stroom zwakker is en dan is het weer raak. Want ze hebben er een neusje voor. Ik zie Hans ook heel vaak met z'n snorharen net langs de draad voelen of er stroom op staat
capopjekop schreef:Ik zie Hans ook heel vaak met z'n snorharen net langs de draad voelen of er stroom op staat
pmarena schreef:Het enige dat echt zekerheid geeft is schapengaas.
En dan voldoende laag en strak spannen met voldoende stevige palen zodat ze daar niet onderdoor kruipen![]()
Er zijn zat Shetten die (nog...) wel respect hebben voor stroom, maar vaak is het een kwestie van tijd en Shetten die niet onbeperkt op het gras mogen zijn errug inventiefZodra ze zichzelf hebben aangeleerd om onder of tussen de draden door te kruipen blijven ze dat doen en hebben ze ook best een klap stroom er voor over om aan de andere kant te komen
Je kan dan eerst nog proberen meer draden te spannen.
Een hardere klap stroom.
Maar uiteindelijk is een fysieke barrière de enige betrouwbare optie en dan moet je nog oppassen.
Schapengaas aan de binnenkant van de palen bevestigen want anders duwen ze het er af
Schrikdraad voor het gaas helpt tegen het duwen en schuren.
Ik heb achteraf gezien spijt van alle kosten die ik heb gemaakt met meer draden, andere draden enzo.
Had beter gewoon meteen schapengaas kunnen doen