Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PaardjeH1994 schreef:[ [url=m/nGpeHB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NnmEFB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JQwzXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij wonen sinds vorig jaar ook op onze nieuwe plek met de paarden huis. Het perceel is zo’n 3000 m2. Daar staat ook ons huis, garage en onze “privetuin” op. De paarden hebben een stal, waarin voor beide den box zit en een opslaggedeelte voor zadels enz. Ook hebben we een soort “rijbak” van 20 x 40 m gecreëerd. Uiteindelijk vind ik het allemaal goed passen. Groter mag altijd, maar het is groot genoeg en ze staan er fijn. Denk dat het stuk waar de paarden staan zo’n 2000m2 zal zijn inclusief rijbak en stal.
Irishcob89 schreef:Alja schreef:Mijn stuk thuis is 2000m2
En ook huis / oprit/ tuin en plek voor de pony’s
Nu hebben wij twee pony’s en kan het prima maar de buren hebben hetzelfde stuk en die hebben zes paarden erop en ik vind dat echt to much.
Wow ja 6 paarden lijkt me wat veel..
Heb je een stal en een paddock?
Libera schreef:Zou er ook rekening mee houden dat paarden in de bak laten lopen niet heel goed is voor je bak… zou zelf toch echt iets groters zoeken denk ik. Wij hebben 4 hectare voor 5 paarden en dat is eigenlijk iets te krap…
Libera schreef:wauw te krap?Zou er ook rekening mee houden dat paarden in de bak laten lopen niet heel goed is voor je bak… zou zelf toch echt iets groters zoeken denk ik. Wij hebben 4 hectare voor 5 paarden en dat is eigenlijk iets te krap…
Ibbel schreef:4 hectare in California - als de woonplaats klopt - is een pietsie anders dan goed onderhouden, met goed gras ingezaaide 4 hectare in NLEn als 'acre' vertaald wordt met hectare is de oppervlakte eerder 1,5 ha...
Vuistregel in NL is 4 paarden per hectare, dus die 2500 m2 is voor 1 paard geschikt.