Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pantykous schreef:Het is voor alle paarden zo, dat is de situatie hier in Zuid-Holland helaas.
Ik kan wel om extra opstrooien vragen maar dan moet ik er zelf steeds achteraan. Als ik het met wat eigen spul op kan lossen heb ik het meer in de hand.
@avalanche ze worden elke dag opgestrooid maar ik vind dat dus niet voldoende.
Even voor de goede orde: ik vind het niet erg dat m’n paard wat stro eet naast de rest van het ruwvoer. Ik hoopte alleen op een oplossing die ik kan toepassen zonder daarbij extra druk bij de stalhouder te leggen.
Met zaagsel bijvoorbeeld vind ik dat je beter resultaat hebt als je wat langer pot, dan wordt de bodem mooier en krijg je echt zo’n matrasje. Ik weet niet of dat ook geldt voor bv strokorrels.
Varenka schreef:knip!
Mijn paarden eten echter ook wel van de uiteengevallen strokorrels. Ik heb wel eens gehoord dat je dat kunt voorkomen door te bevochtigen met azijn i.p.v. water. Overigens zijn de prijzen van de korrels ook fors gestegen inmiddels!
Ladyson schreef:Normaal gebruik van strokorrels is dat je start met 5 zakken, en daarna vul je het dan wekelijks aan met 1 zak. Je hebt dan een heerlijk bed.
Ik deed zelf altijd de zak in een kruiwagen en dan water erbij. Even laten staan en dan legen in de stal. Het is dan direct zacht.
Waar in Zuid-Holland zit je TS? Er zijn gelukkig ook veel stallen waar ze hele dagen buitenkomen namelijk. Alleen je moet daar vaak bekend voor in de regio zijn.