Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Ik heb vandaag nog 2 zakken gehaald bij de welkoop voor 17,95 inderdaad. Ik vraag me ook af waarom je paard sp nodig heeft? Mijn oudje van 28 heeft een heel slecht gebit en kan haar hooi niet meer goed kauwen. Zij krijgt 2 scheppen sp in de avond en in de ochtend een halve schep bietenpulp met zemelen (dat is geweekt ook een volle emmer). Dat zou je ook nog kunnen doen? Zo krijgt ie wel alles binnen wat nodig is, maar het scheelt wat in de kosten?
snorkel1986 schreef:Maar hooi krijgt ze wel weg dus..
Zelf krijgt mij oudje in de winter ( koeien) bietenpulp andere zak ander gang pad wel bij de welkoop en pavo fiber nuggets er door en voor de smaak iets pavo 18+ en is stuk goedkoper maar als je veel voert Let dan op scheve verhouding..
Maar mist je paard niet gewoon eiwit En of spieren..
Nature93 schreef:prugelpiet schreef:Hoe zit het met je hooi? Kan ze dat niet (goed) eten dat ze zoveel SP krijgt?
Excuses! Hooi krijgt ze onbeperkt. Zoveel SP is omdat ik anders het idee heb dat ze invalt. Maar wellicht is dat schijn?
Nature93 schreef:Muronia schreef:Ik heb vandaag nog 2 zakken gehaald bij de welkoop voor 17,95 inderdaad. Ik vraag me ook af waarom je paard sp nodig heeft? Mijn oudje van 28 heeft een heel slecht gebit en kan haar hooi niet meer goed kauwen. Zij krijgt 2 scheppen sp in de avond en in de ochtend een halve schep bietenpulp met zemelen (dat is geweekt ook een volle emmer). Dat zou je ook nog kunnen doen? Zo krijgt ie wel alles binnen wat nodig is, maar het scheelt wat in de kosten?
Ons paard heeft 2 jaar geleden erge maagzweren gehad. Zelfs koliek daar gehad! Van de DA mag ze het standaard krachtvoer niet meer en adviseerde hij SP. Eerst adviseerde hij een ander voer wat je moet weken (ben even de naam kwijt) maar daar werd ze alleen maar dunner van. Toen kwam hij met de SP. Verder alle maatregelen betreft maagzweer bestrijding opgevolgd en ze is geen dag ziek meer geweest.
Wat is bietenpulp precies?
ellepel schreef:als de flanken ingevallen zijn is dat wel heel vaak omdat ze te weinig gegeten hebben hoor.
bij mijn merrie in elk geval wel.
zie j́ij hoeveel er gegeven word, kan jouw paard altijd rustig eten?