Zadelkast kopen, help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Zadelkast kopen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 12:36

Aangezien mijn paardenspullen al jaren in de gang staan, vind ik het nu wel eens tijd om een zadelkast te gaan kopen. Ik heb wat rondgesnuffeld op Google, maar ik merk echt dat ik door de bomen het bos niet meer zie en geen idee wat goed is en wat niet. De prijzen, materialen, groottes lopen zo erg uiteen. Ik denk wel dat het handig is om een stevige kast te hebben, omdat er best veel gestolen wordt in de regio. Het is ook wel goed om te weten dat de kast overdekt, maar niet in een afgesloten ruimte zal staan. Ik wil mijn zadel denk ik ook thuis houden vanwege kans op diefstal, maar ik zou wel graag de rest van mijn spullen zoals allerhande halsters, grondwerk en longeerspullen, verzorgingsspullen en eventueel een krukje erin opbergen. Heeft iemand aanraders waar en welke kast voor mijn situatie handig is? Ik heb ivm de prijzen ook al op marktplaats gekeken, maar dat maakt me ook niet veel wijzer. Alvast bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zadelkast kopen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:44

Wat is je budget? En hoe groot moet ie zijn? Vriendin van mij verkoopt een grote. Wel aan de prijs maar misschien wil ze zakken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:46

Als je geen zadel er in gaat hangen, zou ik gewoon een simpele oude kledingkast met veel legplanken kopen van marktplaats ofzo. Als je voor hout gaat kun je ze vaak naar je eigen voorkeur indelen. Haakjes er in schroeven waar je praktisch vind en klaar. Slotjes er aan maken en klaar.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 12:50

Bellatrix, ik heb nu 200 euro gespaard, maar ik kan altijd kijken of ik wat meer ergens vandaan kan plukken. Qua grootte vind ik ook heel lastig, ik kan dat niet zo goed inschatten. Ik denk dat een hoge wel het fijnste is, met veel planken.

Moonlight, ik ben alleen bang bij een houten kast dat ze die zo makkelijk optillen en meenemen. Of is dat een irreële angst?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:51

Dit is wel echt een hoge. Houten kast. Ze heeft het op verschillende groepen staan op Facebook. Ze vraagt €240 maar kan zomaar dat ze 200 accepteert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:53

Kimmie25501 schreef:
Moonlight, ik ben alleen bang bij een houten kast dat ze die zo makkelijk optillen en meenemen. Of is dat een irreële angst?

Valt wel mee hoor en evt zet je hem vast aan de muur.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:38

Wellicht kun je kijken bij wood and play? Zijn mooie grote betaalbare kasten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 14:19

Bellatrix, ik zit zelf in geen enkele groep op Facebook, weet je er eentje zodat ik daar lid kan worden? In welke regio zit ze trouwens? Voordat ik straks bijna meer reiskosten heb dan kastkosten :+

Brainless, dat is een goede! Geen idee hoe dat moet maar ga dat iig even overleggen met de staleigenaar.

Amado, die had ik idd al voorbij zien komen! Ik ga nog eens kijken :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:45

Als je de ruimte er voor hebt, neem een grote. Inderdaad met planken en diep genoeg dat je er ook netjes dekjes in kan leggen. Ik denk dat je angst dat een complete houten kast gestolen word wel een beetje irreëel is, maar ik zit ook niet in een regio waar veel spullen gejat worden, dus dat is iets waar ik me eigenlijk nooit druk om maak.

Op elke kast kan je een slot maken toch? Lijkt me vreselijk irritant om altijd je zadel maar heen en weer te slepen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:59

Ligt eraan welke regio je wilt.

Ik heb een hele mooie kast gekocht nabij Heerenveen van 70x70x180 cm voor 250 euro

Mando vind hem ook mooi. _O-

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:03

Zij zit in Zeewolde.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:11

Kimmie25501 schreef:
Bellatrix, ik heb nu 200 euro gespaard, maar ik kan altijd kijken of ik wat meer ergens vandaan kan plukken. Qua grootte vind ik ook heel lastig, ik kan dat niet zo goed inschatten. Ik denk dat een hoge wel het fijnste is, met veel planken.

Lichtelijk irreële, ze breken bij inbraak meestal de kast open. Kunnen ze meer spullen meenemen, plus iets minder zwaar. Heb je thuis niet nog ergens een kast staan in de garage ofzo. Gooi daar is een keer al je spullen in. Dan heb je een beetje idee wat voor afmetingen je nodig hebt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:28

Ik heb zelf 1 gemaakt van 5 oude deuren. Mooie grote hoge kast geworden en het zadel kan er ook in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:13

Als je een beetje handig bent is zelf maken de beste optie en meubelpanelen zijn dusdanig zwaar die neem je echt niet onder je arm mee :)
Een kast waar geen zadel in hoeft kan beter niet te diep zijn, want met een ondiepere kast zijn alle spullen veel overzichtelijker. Wel bij zelfmaak aandacht besteden aan het hang- en sluitwerk; zoals bijv. onzichtbare scharnieren zodat een deur niet uit het scharnier geteld kan worden of inbraakvrije scharnieren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:19

Als ik jou was, als hij buiten komt te staan, zou ik gaan voor een metalen kast.

Je hebt van die voormalig legerkledingkasten die heel prima functioneren als je in de achterwand een zadelsteun boort. :)
Edit: ik zie dat er geen zadel in hoeft. Dan even shoppen op marktplaats in de afdeling lockerkasten of roldeur en archiefkasten.

Betaalbaar en met slot!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:29

Kimmie25501 schreef:
... Het is ook wel goed om te weten dat de kast overdekt, maar niet in een afgesloten ruimte zal staan.

Dus niet buiten ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:30

Ach, alsnog. Jeej voor metaal, met een goede lik metaalverf erover minder vergankelijk dan hout.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 10:39

Bedankt allemaal voor de tips! Dit helpt in ieder geval al wel iets. Wood & Play vond ik wel heel duur trouwens! Wel twee kasten op mijn budget dus daar ga ik even naar kijken.

DubbelFun, helaas ben ik dus echt totaal niet handig haha. Dat zit er dus niet in.

Prugelpiet, ook met slot wordt er heel veel gestolen daar (buitengebied). Maar ik ga er sowieso voor zorgen om de kast degelijk te beveiligen. Daar vond ik toevallig een topic over toen ik zocht op zadelkasten :D

Ik zit overigens in regio Breda

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:42

Zoeken op metalen archiefkast of psu kast. Heb zelf een psu kast, maar ze zijn wel vrij krap voor een zadel, past er net in.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:17

Je hebt ook houten tuinkasten. Zoek marktplaats eens af. Daar staat vast wel iets op.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:47

Ik heb meerdere kasten van https://www.zadelkastenhetpakhuis.nl/c- ... delkasten/

Opzich fijne kasten, maar de wieltjes hoef je er niet onder te laten zetten, die komen van action en zijn vaak bij levering al afgebroken. Maar verder als je m lekker schilderd en behandeld prima kast waar je jaren mee vooruit kan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:55

Als het in een gang op stal is, denk ik dat goedkope houten kasten snel verarmen. Dan zijn de legerkasten van metaal toch beter naar mijn idee.
Als je er geen zadel in wil, is een archiefkast denk ik nog handiger: https://www.marktplaats.nl/v/huis-en-in ... 56dWIZDcCY . Als voorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Jet op 19-07-22 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:57

karin30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:02

Amado schreef:
Wellicht kun je kijken bij wood and play? Zijn mooie grote betaalbare kasten

Daar heb ik ook mijn kast vandaan. Super fijne kasten. En ze zijn behoorlijk zwaar dus meenemen doe je ook niet 1 2 3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 14:49

Hmm dan heb ik nu twee opties eigenlijk. Of deze van Wood & Play:
Afbeelding
De anderen daar zijn nml allemaal ver boven budget.
Of een metalen kast zoals die van Jet bijvoorbeeld. Zo moeilijk, maar toch al minder bomen in het bos haha