Iemand ervaring met dit solar stroomapparaat? Sunny 800 Agrishop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Iemand ervaring met dit solar stroomapparaat? Sunny 800 Agrishop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 14:34

Wij hebben momenteel een stroomapparaat, maar dat lijkt de lengte van het draad niet helemaal aan te kunnen.
Het gaat om ongeveer 2km lint en draad buitenomheining alles bij elkaar.
We hebben een track met miniweitjes, maar daar kunnen we eventueel het huidige apparaat voor gebruiken. We kunnen het ook in totaal aan de buitenomheining schakelen. Als dat er nog bij komt, zitten we aan 2,5-3km draad bij elkaar.
Uiteraard houden we het zoveel mogelijk vrij van begroeiing (gras) met de bosmaaier.

We hebben geen stroom en momenteel een apparaat op batterij, maar elke keer de batterij vervangen is wat kostbaar aan het worden. Dus ik heb gekeken voor een apparaat met zonnepaneeltje.
Iemand ervaring met deze? https://www.agrishop.nl/voss-farming-su ... -accu.html
Is geschikt voor max 8km zonder begroeiing, 9.500 volt slagsterkte en 0,65 joule. Is dat voldoende voor de paarden?
Of zijn er betere alternatieven voor een beetje fatsoenlijke prijs?

pol013

Re: Iemand ervaring met dit solar stroomapparaat? Sunny 800 Agrishop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:11

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:27

Hier hangt er een 5J output klap klok aan met ergens anders gekocht zonnepaneel en accu. Nu is mijn omheining behoorlijk brak en dan komt er nog niet zo veel door, maar alles blijft wel heel. Ik kijk naar niks onder de 1J output en zoveel land heb ik niet eens. Wel aardig wat aan draad + flexnet en de ervaring dat meer klap ook meer respect en dus afstand geeft met als resultaat dat alles heel en op de plek blijft (in elk geval tot je draden ergens te versleten zijn en er daaruit problemen ontstaan).

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:38

Wij gebruiken voor onze paarden dit apparaat in een lichtere uitvoering, de Sunny 200 voor een kleinere wei. Al jaren naar volle tevredenheid. Wij waren ook wel klaar met het steeds vervangen van de batterij. Dit is veel voordeliger.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 15:51

Ons totale perceel is 0,5 hectare, omheind met 3x lint en een gallagher draad bovenop met afstandsisolatoren. Niet heel groot dus.
Hoe groot zijn jullie percelen? Dan kan ik het een beetje vergelijken.

Een losse accu en zonnepaneel wil ik liever niet. Als het kan gewoon apparaat en paneel in 1. Maar ik moet inderdaad wel zeker weten dat het genoeg is. Ik voel nu een prikje zeg maar. Van een apparaat dat 3km aan zou moeten kunnen. Ze blijven er braaf achter, maar iets heftiger prik is wel een veiliger idee. Voor een track en binnenomheining niet zo erg. Maar buitenom liever iets meer dan dat :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:56

Net zo iets/nu wat minder, maar ivm track en flexinet (schapen) flink wat meters draad (kijk daar ook naar de weerstand trouwens).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 15:58

Weerstand van het lint is 0,09 Ohm per meter.
Maar hoe weet ik of dat dan matcht? :o?
Ik heb me nog nooit met een apparaat hoeven bezighouden :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 16:01

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:51

die ja, met de green energie. Moet inderdaad nog een accu bij gekocht. Maar die kan in de kast geschoven worden.

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:26

Ons perceel is 0,3 hectare afgezet met draad, geen lint. Je kan de hoeveelheid stroom inderdaad niet vergelijken met een stroomklok via het net. Maar voor onze paarden voldoende.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 16:37

Die van ons zijn braaf met draad. Maar wat er nu op staat is erg weinig.

Zijn er nog meer ervaringen met dit of een vergelijkbaar apparaat?

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 06:33

Ik heb dit apparaat sinds januari en bevalt tot nu toe heel goed beter als mijn dure gallagher apparaat

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 07:58

Je moet echt op je joule letten.
Hier had ik een boot accu erop staan maar was wel 22kg dus sjouwen was wat minder.
De onze had een tik van 1,7 joule maar nu een lagere hangen en die valt tegen die andere de kabel is geknapt dus die moet ik nog even fixen.
Wij hebben nu stroom en daar ben ik maar wat blij om.
Ik vraag me af of een zonnepaneel genoeg oplaadt of dat je niet het zelfde krijgt als met je camera.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 08:05

De camera heb ik tot nu toe 1x zelf moeten opladen in de winter en 1x in het begin omdat het paneel niet goed hing. Dus dat valt wel mee.
Ik kreeg gisteren overigens een tik van het huidige apparaat en die was niet heel lekker :+
Dat viel me alles mee. Dus grote haast heeft het gelukkig niet.

De Green Energy levert 9.000 volt en 2.0 joule. De Sunny 800 levert 9.500 volt en 0,65 joule. De Green Energy is dan wel wat interessanter. Met de accu erbij ook wel weer een stuk duurder.
Losse accu en zonnepaneel ga ik in ieder geval niet aan beginnen.

wennie19 schreef:
Ik heb dit apparaat sinds januari en bevalt tot nu toe heel goed beter als mijn dure gallagher apparaat

Welke had je van Gallagher? En hoe groot is je perceel? Hoeveel km lint heb je er ongeveer op staan?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:29

Persoonlijk vind ik dit apparaat veel te licht.
Ik kijk nooit naar de hoeveelheid draad die je er in theorie aan zou kunnen hangen. Dit is in theorie maar de praktijk werkt altijd anders.
0,65 Joule is in dit geval veel te weinig.
Als je perse een Voss wilt zou ik voor de Apollo 1500 of 3000 gaan.
Persoonlijk heb ik helemaal niks met Voss en zou altijd voor Gallagher gaan.
Gewoon het topmerk en 7 jaar garantie.
Aanbevolen bij Gallagher wordt de S400. Deze heeft 4 Joule. (is wel een heel stuk duurder dan Voss)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 11:41

Ik hoef niet per sé een Voss. Maar deze zijn wat betaalbaarder. De Apollo 3000 lijkt me wat overdreven voor ons stuk. Maar de 1500 is wel een interessante :j
De Gallagher S200 lijkt me voor ons stuk ook heel geschikt. Maar inderdaad wel een stuk duurder.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:47

Nee de 3000 is echt geen overkill.
De Gallagher S200 vind ik ook te licht.
Liever iets zwaarder zodat je er altijd nog iets bij aan kunt hangen (ff weide opdelen met prikpaaltjes etc.)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 11:52

Ja maar dat hoeft niet. Dit apparaat gaat alleen voor de 2km buitenomheining zijn. Binnenin hebben we een track met kleine weitjes, maar die staan op een ander apparaat. Als er weitjes opgedeeld worden, dan komt dat dus op het andere apparaat.
Die 2km gaat niet uitgebreid worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:34

Je wil juist goed klap aan de buitenkant, zowel om je dieren er binnen te houden als om bv honden en mensen buiten. Als ze naar een snackweitje uitbreken is dat vervelend voor jouw, als je het perceel af uitbreken heb je veel meer ellende.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 12:36

Zeker. Daarom hebben we ze ook apart geschakeld. We hebben een zwakker apparaat (had ik nog liggen), zodat het apparaat voor buiten ook alleen voor buiten is. De snackweitjes staat niet een klap op, maar genoeg om te zorgen dat ze niet over de draden gaan hangen.

Voor buiten mag inderdaad meer op. Maar heel eerlijk heb ik geen zin om een klap geld uit te geven voor een apparaat voor 10 hectare als ik maar een halve hectare heb zeg maar.
Ja, het moet geschikt zijn. Maar het hoeft niet het zwaarste apparaat te zijn dat er is. Dat is gewoon niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:41

Ik heh de Gallagher MB150 multipower. Zat ook te twijfelen over een solar, maar het schijnt dat er een veel groter zonnepaneel op moet dan aangegeven wordt.
Ik heb ook een halve ha dubbele buitenomheining en heb hem dubbel door de helft. Geeft een goede klap stroom.
Ik heb er een zware accu bij van gallagher, kost 179 euro. Wel duur maar doet het een week of 5. En een kleine accu die ik er tijdelijk aanhang als de andere oplaadt.
Het is wel een gesjouw want die accu's zijn best zwaar..
Ohja en er is mij geadviseerd om minimaal 1 joule erop te hebben.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:06

De panelen die er tegenwoordig opzitten zijn groot genoeg. Zo'n Gallagher solar apparaat werkt nog weken zonder zonlicht. Trouwens ook met een bewolkte dag wordt de accu bijgeladen.
Persoonlijk hou ik niet zo van de MB serie. Vind het een beetje vleesch noch visch. 1 van de beide mogelijkheden gebruik je niet (of het netstroom gedeelte of het accu gedeelte). Waarom dan toch betalen voor beide mogelijkheden? Hoewel ik een behoorlijke Gallagher fan ben vind ik de MB serie een beetje overbodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:43

juliomariner schreef:
Persoonlijk hou ik niet zo van de MB serie. 1 van de beide mogelijkheden gebruik je niet (of het netstroom gedeelte of het accu gedeelte). Waarom dan toch betalen voor beide mogelijkheden? Hoewel ik een behoorlijke Gallagher fan ben vind ik de MB serie een beetje overbodig.

Oh ik vond het juist wel handig dat mocht ik op een andere plek terecht komen met netstroom, hoef ik geen ander apparaat aan te schaffen.
Hiervoor had ik een duur gallagher apparaat op alleen netstroom. Die heb ik na nog geen jaar gebruik verkocht voor veel minder geld omdat ik hem niet meer kon gebruiken op de huidige plek..
Zo zie je maar, zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:14

Hier ook de combi al ruim 15 jaar in gebruik en de ene keer accu en als het kan lichtnet.
Ideaal juist.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 11:23

Kleine update: ik heb vandaag de Apollo 1500 besteld.
Bedankt voor alle tips!