Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anastasia24 schreef:Als het gras geen giftige onkruiden heeft, waarom niet? Als het voor langere tijd is(Paar weken, want zoals gezegd denk ik niet dat je het met 2 dagen gaat redden) zou ik er wel een vriendje bij zetten.
Moet je paard anders 24 uur op stal? lijkt me toch dat je evt. een andere oplossing zou moeten vinden.
Lins_Vetra schreef:En met 2 dagen in de tuin ben je er toch nog niet? Wei wordt gemest maar heeft daarna ook nog tijd nodig om te groeien toch?
Dan zou het om een langere tijd gaan. Nee een siertuin die nooit gemaakt is om een paard te houden lijkt me niet geschikt.
Lins_Vetra schreef:En met 2 dagen in de tuin ben je er toch nog niet? Wei wordt gemest maar heeft daarna ook nog tijd nodig om te groeien toch?
Dan zou het om een langere tijd gaan. Nee een siertuin die nooit gemaakt is om een paard te houden lijkt me niet geschikt.
lnvdh schreef:als het voor bijv twee nachten is en je hebt echt genoeg gras en de buren klagen niet zou het kunnen. maar kan hij dan zeker niet bij andere giftige planten en staat hij dan alleen?? kan hij niet over een schutting heen of dingen kapot maken?? ik ken je tuin niet natuurlijk.. bij mij zou het niet kunnen...
hwn schreef:Ik weet niet of gazon gezond is voor een paard om te grazen. En ben je zeker dat er niets van giftige bomen of planten rond staat?
LWDaisy schreef:Het idee op zich zou ik nog durven uitvoeren, mits de tuin groot genoeg is en schuilopties biedt.
Maar ik hou hier ook de 2-weken-regel aan na bemesting, ik betwijfel of 2 nachtjes wel genoeg is. Zeker als het niet regent, wij bemesten net wanneer het een paar dagen wél gaat regenen.
Ik lees net dat je nog een andere weide hebt - kan je dan niet even wachten met het bemesten van de 2de wei, en je paard naar de al bemeste weide overzetten?
fohadie schreef:En zoals eerder geopperd, wachten met bemesten zodat ze veilig op de andere weide kunnen? Vanwaar de haast?
oomens schreef:Heb je anders geen balkon waar hij op kan?
tamary schreef:Die hazelaars ben je kwijt dan. Beter een klein stukje wei afzetten morgen wat de boer niet bemest en hooi voeren voor die paar dagen.
Darliiing7 schreef:oomens schreef:Heb je anders geen balkon waar hij op kan?
Wat een belachelijke reactie dit... Ik vermoed dat mijn tuin nog groter is en betere onderhouden is dan sommige hun weides!! Als je niets nuttig toe te voegen hebt, dan kun je beter gewoon niet reageren
superpony schreef:Wat voor paardje is het?? En hij staat normaal hele jaar rond op gras?
Hoe groot is je tuin ongeveer? En wat voor grasmat heb je?
Onze tuin is te klein, maar de shet liep wel met me mee de tuin in en mocht ook grazen en eten. Maar we hebben geen gazon gras en geen giftige planten.
Een hazelaar zal het wel overleven als hij verder gras staat te eten. Onze paarden eten ook van de bomen en die gaan niet gelijk dood.
Maar ik wil ze absoluut niet op gazon gras hebben en ik vind ons tuindeel te klein en niet veilig genoeg voor de andere 3. Die zijn te groot, te lomp en 3 is teveel.