Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:@TirzaSarah: Staleigenaar voor de kosten laten opdraaien ga je nooit hard kunnen maken en gaat niemand ooit in mee gaan. Zou wel makkelijk zijn als je zo je verantwoordelijkheid effe kon afschuiven
tirzasarah10 schreef:Ik ben om die reden bijna 3 jaar terug halsoverkop van stal veranderd. Heb 5.5 jaar vol tevreden op die stal gestaan maar sommige dingen moet je niet willen. Mijn eerste pony is overleden doormiddel van een trap die een schiefel vormde en veel ellende + geld kosten. Ik had mijn lesje dus geleerd. Na mijn pony kocht ik een paard en die zette ik op de stal neer. Toen ik een dekking aangeboden kreeg is dit met de stal overlegd en iedereen vond het prachtig! Ja tot het veulen bijna geboren was. Er kwam in de zomer altijd een pony bij die aardig pittig was en er zou een paard terug uit training komen. Ik had aangegeven het niet prettig vlak voor de bevalling te vinden, ik moest niet zeuren. Gelukkig beviel mijn paard eerder en heeft ze het samen voegen niet met een dikke buik te moeten doen. Toen mijn veulentje 10 dagen oud was moest die maar hup in die nieuwe kudde. Mijn merrie was erg beschermend en was blind als er 1 paard alleen al keek naar haar veulentje. De stal eigenaar heeft mij toen gezegd we doen het zo en als het je niet zint dan rot je maar op. Dus ik heb gekozen voor een ander plan. Stal eigenaar werd erg boos en vond dat ik achter zijn rug om handelde, ik ben paar dagen daarna zo weg gegaan. De veiligheid van mijn paarden is in zo een geval belangrijker. Dus TS ik zou lekker naar een andere stal gaan zoeken. Mocht je wel blijven staan, bevestig dan in iedergeval dat als er iets gebeurt stal eigenaar voor de kosten op mag draaien. Niet vriendelijk maar die kosten en verdriet zijn niet niks.
Poekkie schreef:@TirzaSarah: Staleigenaar voor de kosten laten opdraaien ga je nooit hard kunnen maken en gaat niemand ooit in mee gaan. Zou wel makkelijk zijn als je zo je verantwoordelijkheid effe kon afschuiven
pluisje88 schreef:Het is zijn weiland. Punt. Wat je er ook van vindt. Dat je er niet blij mee bent kan ik overigens helemaal in komen. Dat vond en vind ik ook het meest vervelende aan pensionstallen
Cherdenise schreef:Nou de tinker heeft het ijzeren hekwerk verbogen doordat hij de buurman wilde aanvallen.
Dat was ook de reden dat de eigenaar het liever niet wilt met dat specifieke paard.
Een ander lief sociaal dier geen probleem en de kennismaking is dan op eigen risico maar deze is gewoon al brutaal en moet er perse bij of iig proberen van de stalhouder
anjali schreef:pluisje88 schreef:Het is zijn weiland. Punt. Wat je er ook van vindt. Dat je er niet blij mee bent kan ik overigens helemaal in komen. Dat vond en vind ik ook het meest vervelende aan pensionstallen
Het is zijn weiland ja maar als pensionklant betaal je voor verzorging van je paard.En dat hoort de pensionhouder dan op een professionele manier te doen zodat jouw kostbare paard gezond en heel blijft.