Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lobke1998 schreef:Dat hangt een beetje af van hoe je de stal gaat bouwen, als de voorwand echt buiten is zou ik ervoor zorgen dat de stal dieper is ivm de regen en de wind.
Als je nog een afdakje voor de stal hebt dan maakt het niet zoveel uit denk ik, maar vaak is het goedkoper om de zijwanden langer te maken dan de voorwanden omdat de voorwanden duurder zijn.
Marus schreef:Lobke1998 schreef:Dat hangt een beetje af van hoe je de stal gaat bouwen, als de voorwand echt buiten is zou ik ervoor zorgen dat de stal dieper is ivm de regen en de wind.
Als je nog een afdakje voor de stal hebt dan maakt het niet zoveel uit denk ik, maar vaak is het goedkoper om de zijwanden langer te maken dan de voorwanden omdat de voorwanden duurder zijn.
Er komt een afdak voor.
Maakt het voor het paard ook wat uit? Bijv voor rollen / liggen? Dan denk ik dat ze meer hebben aan breder dan langer? Of kijk ik daar raar tegenaan?
Marus schreef:@brainless die stal ben ik ook tegengekomen! Mooie stallen
@ lobke bij mijn weten ligt ze met haar hoofd richting de voorwand, en ook met rollen.
Deze box is volgens mij 3,5 breed en 4 lang
Santos_05 schreef:Heb je grote paarden, ruimte genoeg en geld voldoende, dan zo groot mogelijk.
Hoe groter de stal, hoe meer bodembedekking, tenzij je een schoon paard hebt. Dan gaat dat niet op.
Een paard van 8/900kg wil graag een grote stal, een pony van 1.40 kan prima in een kleinere stal. Als ik keuze zou hebben, zou ik voor zo groot mogelijk gaan (of wisselende grootte), maar ik heb ook een paar grotere paarden.
Birgit01 schreef:Brainless, mag ik vragen of de stal bevalt, ik ben ook aan het rondkijken. Ik had bij mijn vorige huis een stal van Bedaff, maar veel problemen met water wat eronderdoor kwam. Nu moet ik ook zeggen, dat ik niet wist dat het betonblok dezelfde afmetingen als de stal moest hebben.
Dees schreef:De stalopening in het smalle deel. Dus bij 3x3,5, de deur in het 3m deel. Dan krijg je een diepe stal.
Ik heb beide boxen (2 diepen en 1 brede), en merk duidelijk dat mijn paarden de voorkeur geven aan de diepe stal en niet de stal stal die minder diep is. En dat scheelt ook in het uitmesten.
Brainless schreef:Birgit01 schreef:Brainless, mag ik vragen of de stal bevalt, ik ben ook aan het rondkijken. Ik had bij mijn vorige huis een stal van Bedaff, maar veel problemen met water wat eronderdoor kwam. Nu moet ik ook zeggen, dat ik niet wist dat het betonblok dezelfde afmetingen als de stal moest hebben.
Hij bevalt zeker, hebben hem nu ruim 10 jaar.
Toen was hij wel wat goedkopermaar stel deze waait weg, dan komt er zeker weer 1.