Ik heb advies nodig.
Wij zijn al heel lang op zoek naar een paardje voor mij en mijn oudste dochter, maar tot op heden zonder resultaat. Wij hebben geen wedstrijd ambities en willen gewoon wat recreatief rijden in de bak, maar vooral veel buiten.
Nu zijn wij geweest kijken bij een tinker (natuurlijk net dat ene ras wat ik echt, absoluut nooit wilde
) en we zijn erg enthousiast. Ze is 8 jaar, érg braaf, precies wat we zoeken, ook nog eens tegen een eerlijke prijs (en dat is nogal wat, op het moment) maar.. hij heeft rasp op zijn bovenbenen. Kootholtes zijn mooi droog. Ze staat nu wel 24/7 op het gras, krijgt wat krachtvoer bij en zijn benen worden geschoren. Nu heb ik begrepen dat wanneer je de benen juist niet scheert en het paard sober houdt, rasp goed onder controle gehouden kan worden. Bij ons zou hij 24/7 buiten staan, maar op zand en beton. Hier gaan de pony's, na opbouwen, 4 uur per dag het gras op. Zouden jullie hem hiervoor laten staan en waarom wel of niet? Zijn er verder nog aandachtspunten? Heel graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt