Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
office schreef:Naar voor je ik begrijp dat je even wil klagen.Er zijn zelfs stallen waar zo weinig paddocks zijn dat paarden niet eens elke dag los kunnen.Echt diep triest als je paard niet eens even kan rollen op een dag.Bijna dierenmishandeling.
Ik hoop voor je dat je snel een fijn plekje vind.
Koekie73 schreef:FriesWytske schreef:Misschien handig om de regio waarin je zoekt te vermelden. Wie weet heeft een bokker een adres waar je paard wel prima wordt verzorgt.
Omgeving Zwolle, straal van 30/40 km
pumpina schreef:Vervelend he! In die regio had ik overigens wel verwacht dat het gewoon de standaard zou zijn. Hier is een probleem dat gemeenten geen toestemming geven om de wei te veranderen naar paddocks ivm aanpassing van het beeld van het landschap (polder).
Sclimpre schreef:pumpina schreef:Vervelend he! In die regio had ik overigens wel verwacht dat het gewoon de standaard zou zijn. Hier is een probleem dat gemeenten geen toestemming geven om de wei te veranderen naar paddocks ivm aanpassing van het beeld van het landschap (polder).
Dat argument snap ik wel. Ook hier in B komt er veel tegenkanting tegen de 'verpaarding' van het landschap.
En ook voor het welzijn van de (meeste=gezonde) paarden is een weide toch te verkiezen boven paddocks?
Ik denk dat het probleem vooral is dat er door particulieren goedkoop stalling aangeboden wordt zodat de professionele paardenhouders mee moeten met de lage prijzen. Om het rendabel te houden moeten er dan veel paarden op een beperkte oppervlakte gehoduen worden.
Sclimpre schreef:pumpina schreef:Vervelend he! In die regio had ik overigens wel verwacht dat het gewoon de standaard zou zijn. Hier is een probleem dat gemeenten geen toestemming geven om de wei te veranderen naar paddocks ivm aanpassing van het beeld van het landschap (polder).
Dat argument snap ik wel. Ook hier in B komt er veel tegenkanting tegen de 'verpaarding' van het landschap.
En ook voor het welzijn van de (meeste=gezonde) paarden is een weide toch te verkiezen boven paddocks?
Ik denk dat het probleem vooral is dat er door particulieren goedkoop stalling aangeboden wordt zodat de professionele paardenhouders mee moeten met de lage prijzen. Om het rendabel te houden moeten er dan veel paarden op een beperkte oppervlakte gehoduen worden.
belle_boef schreef:Vergeet het weer niet. Door de hoeveelheid neerslag is het op sommige plekken een kunst om weides goed te houden. Meer op de weide is meer kapot gelopen. Zeker met grote aantallen paarden.
Dus vraag vooral naar de waarom en wanneer het veranderd. Vraag wat er wel mag. Dan kan je daarna alsnog een keuze maken. Rondom Zwolle is er vast genoeg te vinden
DuoPenotti schreef:belle_boef schreef:Vergeet het weer niet. Door de hoeveelheid neerslag is het op sommige plekken een kunst om weides goed te houden. Meer op de weide is meer kapot gelopen. Zeker met grote aantallen paarden.
Dus vraag vooral naar de waarom en wanneer het veranderd. Vraag wat er wel mag. Dan kan je daarna alsnog een keuze maken. Rondom Zwolle is er vast genoeg te vinden
Eens.
Met een hele dikke maar: Hoe doen ze dat dan in de winter?
Alles dus maar veel binnen?
Is zo 1980, tijd voor grote droge paddocks en dat kan prima.
Ja dan betaal je als klant meer, zo is dat dan maar. Misschien moeten we daar als paardenhouder maar eens bij neerleggen dat een paard houden niet voor iedereen maar hoeft te kunnen en paarden welzijn belangrijker is.
_Zsazsa_ schreef:Ik heb 2 grote stallen te huur met evt mogelijkheid 24/7 buiten met stal. Of buiten van 08:30 tot 21:00 en snachts op stal. Altijd hooi beschikbaar. Met poetsplaats en grote kast.
Maar wij hebben geen Achterberg bodem maar wel een bak die binnen een uur droog is. En ik krijg bijna geen reactie op mijn advertentie…
Ze gaan allemaal voor een binnenbak of supergoede bodem. Snap niet dat mensen vaak hun paardenwelzijn opofferen voor luxe.
Ik rijd zelf iedere week wedstrijd en ik kan prima uit de voeten met een ‘simpele’ bak.
Kom bij mij staan zou ik zeggen.![]()
Omg Eindhoven
Ir111 schreef:Toevallig kwam ik deze tegen vandaag, misschien heb jij er wat aan: https://www.sophiebella.nl/ Er is volgens mij plek momenteel.
Heleennn schreef:Zo gaat het ALTIJD! Ik ben jaren van de ene pensionstal naar de andere gegaan met mijn paardje en steeds waren het de eerste 8 maanden die fantastisch waren. Veel buiten, niks was teveel gevraagd. Maar dan wordt de weidegang minder… er worden extra regels opgelegd, weideschema’s, openingsuren, stalgeld omhoog… etc etc. Het is altijd wel wat op een pensionstal. Je moet echt al de speld in de hooiberg vinden om een goeie en consequente staleigenaar te vinden die niet om de haverklap de regels aanpast. Ik heb die plek uiteindelijk gevonden door mijn paard 24/7 buiten te zetten op een heel basic plek. Het is er lekker rustig, geen eindeloze regeltjes en afspraken, gewoon gezond verstand gebruiken. Ik vind het er super. Kan geen enkele chique pensionstal die ik al heb gehad tegenop. En het scheelt me daarbij ook nog eens €350 per maand in de portemonnee.
Dus blijf vooral zoeken, maar wees ook bereid om het roer om te gooien naar bijvoorbeeld altijd buiten. Dan wordt het aanbod ook wat ruimer en hoef je zelf al niet meer te stressen dat je paard niet voldoende buiten komt!
VuurVleugels schreef:True Blue Stables in Hattemerbroek is fantastisch. Is in principe een paddock paradise maar je kan ervoor kiezen om je paard 's nachts op stal te zetten. Die stal is écht een hele grote aanrader!