Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jorex schreef:Hier had ik liever 3 gewild, maar gaat niet omwille van de ruimte. Twee gaan heel erg aan elkaar kleven, die van mij rennen letterlijk de wei kapot als ik ze scheid.
Zidore schreef:Jorex schreef:Hier had ik liever 3 gewild, maar gaat niet omwille van de ruimte. Twee gaan heel erg aan elkaar kleven, die van mij rennen letterlijk de wei kapot als ik ze scheid.
Wat een onzin, hier lang 2 gehad, nooit gedoe, 1 er bij, constant gezeik, hangt echt van paardje af + wat je er mee doet (samen of alleen weg) en hoe ze opgegroeid/opgevoed zijn
Gini schreef:3 vind ik het minimum. In mijn eigen ervaring (dus nogmaals: in mijn eigen ervaring) is twee paarden nog nooit goed gegaan in die zin dat die twee dan altijd heel fel aan elkaar hingen en het ook gewoon stress tot zelfs paniek was als er eentje wegging.
Op dit moment staat mijn paard in een groepje van drie en dat gaan dat opvallend wel weer goed. Ook gedacht aan 'wat als er eentje uitgesloten wordt', maar daar is eigenlijk geen sprake van. Wel merk ik dat ze nu met z'n drietjes toch ook meer aan elkaar hangen dan toen de groep nog groter was. Van mij zou mijn paard dus zeker in een groep van 5+ mogen staan.
Angeldr14 schreef:Kidde schreef:In Nederland zijn hier (helaas) geen regels voor. Vandaar dat je helaas veel paarden alleen ziet staan. Het beste is uiteraard minimaal twee
Oke heel erg bedankt vind wel dat ze een wet moeten maken van minimaal 3
En als ze aan huis staan eventueel met 2 en andere dieren die passen