Wij wonen aan de rand van een dorp in Overijssel.
Wij hebben zo'n 1.7 hectare weidegrond voor onze 2 paarden en 3 pony's.
Nu grenst ons land aan de tuin van onze buren, zij wonen er sinds 1,5 jaar.
Nu hebben zij aangegeven dat zij graag een stuk van ons over willen nemen.
Hoeveel zij willen , weten zij eigenlijk zelf nog niet, maar zij willen hun tuin wel een stuk naar achter uitbreiden.
Nu is het zo dat ons weiland ook echt grenst aan hun tuin en eigenlijk al op een meter of 5 aan hun keukendeur grenst, zij hebben er dus echt belang bij een stuk te kopen.
Wij zouden best een stukje kunnen missen, we hebben land zat
Nu is het zo dat wij er nooit komen op dat stuk, ook om hen niet het idee te geven dat wij naar binnen gluren of zo, dus kortom zij hebben echt geen last van ons, alleen onze paarden komen wel eens buurten

Weidegrond bij ons in de omgeving zit ronde de 60.000 per hectare, dus dan zouden we het voor 6 euro de vierkante meter kunnen aanbieden zou je denken.
Nu zeggen mensen in onze omgeving, joh ben je gek dat is vele malen meer waard, voor hen!
Jullie hoeven het niet voor een prikkie te verkopen!!
Mijn vraag is eigenlijk kunnen we het maken om het voor meer dan prijzen die je op internet kan vinden te koop aan te bieden?
Ik vind het een lastige.
Nu moet ik er bij zeggen dat het wel het mooiste stuk is van het hele weiland, het is mooi droog.
Meer achterin richting de slootkant is het vaak, na veel regen, erg lang drassig zodat de paarden juist dat stuk kapot trappen.
Wij hebben verder niks met deze mensen.
Zeker geen bonje, maar we groeten elkaar ook alleen maar, thats it.
Met andere buren hebben wij meer contact zeg maar.
Wat vinden jullie ,kan je meer vragen dat de marktcomforme prijs?
Waarde van hun huis zal er hoger van worden, dat weet ik wel zeker, juist omdat hun openslaande keuken deuren op nog geen 5 meter van het land is.
Hopelijk een beetje duidelijk omschreven , ben ik benieuwd naar jullie reactie's