Verschillende pensionstallen heb ik bekeken of ik heb er gestaan met m’n paarden. En het is altijd iets....
Over het algemeen is hetgeen waar ik het meest last van heb dat er niet (voldoende) wordt gevoerd. Ja brok willen ze er ingooien zoveel je wil. Maar hooi, ho maar. Nu een exemplaar te pakken waar ze soms na 16u geen hooi meer hebben en ook niet meer krijgen tot de volgende dag +/- 10u. Dat is toch bizar? En maar vol blijven houden dat ze genoeg geven en er echt niet op besparen. Eerlijk; de portie is redelijk hoor, die ze in de ochtend voeren. Maar ze willen maar een keer per dag voeren. Dan is je portie niet groot genoeg, als ze rond 16u zonder staan

Andere problemen die ik al tegen ben gekomen: slechte bodems, heel weinig structuur, te weinig/te kort weidegang of paddock, hele kleine paddocks of weides, geen water op de weide of paddock, maar een keer per week mesten, heel lomp gedrag (voormalig koeienboeren) etc etc etc.
Wat ik zou willen: onbeperkt hooi van goede kwaliteit, een goede bodem in de bak, fatsoenlijke weilanden (geen grote groepen) en met regelmaat mesten. En in ben echt bereid er fatsoenlijk voor de betalen. Maar ook voor 400€ per maand per paard is het niet te vinden.
Wie kan nog meer niets fatsoenlijks vinden?