Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
betadine schreef:Hier voornamelijk veel boterbloemen die opkomen.
Vorige week alles aangepakt met de bosmaaier, is wel intensief. Heb in totaal toch zo een 8 uur gemaaid.
Na het maaien krijgt het gras gelukkig wel terug de bovenhand.
Qimm schreef:MelissaV schreef:Ik volg even mee,
wil ook graag kalken ivm veel boterbloemen maar vind alleen maar zakken kalk van 20kg aan giga prijzen.
Waar kopen jullie het en wat kost het?
Bij onze boerenbond (niet welkoop keten) is het 7,95 voor 20kg
MelissaV schreef:Ik volg even mee,
wil ook graag kalken ivm veel boterbloemen maar vind alleen maar zakken kalk van 20kg aan giga prijzen.
Waar kopen jullie het en wat kost het?
Hilary schreef:betadine schreef:Je kunt ze per big bag laten leveren ook. Kalkcyanide is nog beter want bevat ook stikstof.
Heh? Dat is toch niet logisch? Stikstof maakt zuur, kalk gebruik je als de bodem te zuur is. Is dat niet dweilen met de kraan open dan?
superpony schreef:Wij hebben vorig jaar gemaaid met zitmaaier en opvangbak. Veel werk en steeds afvoeren, maar gras moet overhand kunnen nemen.
betadine schreef:superpony schreef:Wij hebben vorig jaar gemaaid met zitmaaier en opvangbak. Veel werk en steeds afvoeren, maar gras moet overhand kunnen nemen.
Waarom met opvangbak ? Tenzij JKK kun je het gewoon laten liggen en geeft het terug voedingsstoffen af aan het gras. Hier laat ik het in ieder geval gewoon liggen.