Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vragen123 schreef:Ja het gaat inderdaad om een dubbel draad dus 700m! Wij hebben ook een haag laten plaatsen aan de straatkant dus binnen 1-2 jaar zal dat hopelijk al wat wind opvangen, wel dat dachten wij toch. Achter de haag is er ook nog een omheining, maar niet geschikt voor paarden, vandaar dat we nog lint en palen willen plaatsen.
Geen ervaring met agrishop? Ik twijfel omdat het wel tamelijk goedkoop is en wil zeker geen ondermaatse kwaliteit aanschaffen.
DuoPenotti schreef:Hier ook ondervonden dat Galagher duur is in aanschaf, maar wel het langste mee gaat.
En ook de Patura tornado xl lint 40mm bruin is fijn, maar net zo duur.
Ook belangrijk, investeer in goede isolatoren. Zorg dat ze rubber hebben en dat je ze aan kunt draaien met een schroef.
Hierdoor staat je lint altijd strak en schuurt het niet op en neer in de isolator. Want ook daar kan het dure lint niet tegen en slijt daar dan door.
pmarena schreef:Hier gaan we alles vervangen door het nieuwere braided rondgevlochten koord. Dat hebben ze van Gallagher maar ook merkloos bij Thalens, ik ben er echt van onder de indruk hoe stevig en duurzaam dat aanvoelt, zo glad, veel mooier spul dan het gebruikelijke in elkaar gedraaide koord
https://www.thalenstouw.nl/webshop/afra ... aided.html
Vragen123 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden!
Voor diegenen die ervaring hebben met Gallagher, nemen jullie dan het volledige pakket?
Ik dacht eventueel de lint van Gallagher te kopen en gewoon iets goedkopere houten palen te kopen en isolatoren enz misschien via agrishop. Dat lijkt mij nog een goede mix, wat denken jullie?
Ibbel schreef:Ik heb Voss farming / agrishop lint, en kan het na 5 jaar vervangen. Overal draadbreuk en dus geen spanning meer op de draden.
Ik heb nu toch maar in Gallagher geinvesteerd (wat uiteindelijk niet eens zó veel duurder is) in de hoop dat dit wel minimaal 10 jaar blijft hangen.