Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mimi_5

Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:05

Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar iemand die een paard heeft of een stal. Want ik zou daar graag iemand zijn paard verzorgen. Nou mijn vraag is niet waar ik die persoon of stal kan vinden. Maar hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgd. Dus echt verzorgen als je eigen paard: poetsen wassen enzovoort. Nou ik ben een tiener.
Maar wordt je daar letterlijk voor betaalt? ;) Dus mijn vragen zijn:
Verdien je daar geld mee? Als je tiener bent
Hoeveel verdien je ?( Per paard en per dag dat je werkt)
Wordt dit in het zwart gedaan?
En hoe vraag je dit aan de stal?
Dankjewel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:07

Dat verschilt heel erg. Soms moeten verzorgers zelfs betalen om te mogen verzorgen. :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:07

Ik denk eerlijk gezegd dat er maar heel weinig mensen zijn die hier echt geld mee verdienen. Meestal snijdt het mes aan twee kanten, waardoor het met gesloten beurzen gaat.
De verzorger vindt het leuk om te doen en hoeft zo geen eigen paard te hebben. De eigenaar vindt het fijn dat het paard verzorgd wordt :)

Anoniem

Re: Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:09

Ik denk ook dat je van een koude kermis thuis komt, in de meeste gevallen moet de verzorgster de eigenaar betalen namelijk en niet andersom.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:09

Te weinig. En tegenwoordig word het blijkbaar zelfs normaal gevonden dat je moet betalen om te verzorgen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:10

Ik zou denken gewoon gratis. Niet betalen en niet betaald krijgen.

Tenzij je stallen gaat mesten etc.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:10

Nee hier krijg je geen geld voor. Als je ervaren bent, en iemands paard traint (en dan bedoel ik echt ervaren, niet manege ervaren) kan je geld vragen maar 2 tienermeisjes die een verzorgpony zoeken mogen blij zijn als ze überhaupt iemand vinden. Stel je bent opgegroeid met eigen paarden en je ouders zitten in de business is het een ander verhaal. Maar waarom betaald willen worden? Ik zou liever iemand bij mijn paard hebben die met hart en ziel bij hem is dan iemand die graag geld ziet.

Mimi_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:10

speedfiets_2 schreef:
Te weinig. En tegenwoordig word het blijkbaar zelfs normaal gevonden dat je moet betalen om te verzorgen.

Wat is te weinig?

Captain

Re: Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:11

Niets, vaak moet je er voor betalen. :)

Mimi_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:12

Suzanne F. schreef:
Dat verschilt heel erg. Soms moeten verzorgers zelfs betalen om te mogen verzorgen. :+

Hoeveel moeten verzorgers dan betalen?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:13

Als je iets wil verdienen zal je niet het paard moeten poetsen maar zijn stal uitmesten.
Ik denk wel dat daar vraag naar is bij mensen die hun paarden aan huis hebben.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:15

Ik heb een bijrijdpaard waar ik 3x in de week voor zorg en hem dan dus ook rij. Ik betaal er niks voor en ik hoef er ook niks voor. T is toch een beetje elkaar helpen zo. De eigenaren zijn blij dat ik wat met hun paard onderneem en ik ben blij dat ik zo lekker kan rijden.

Misschien dat je ergens stalklusjes kunt doen om wat te verdienen, maar denk dat het best lastig is om zoiets te vinden.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:15

Hier op stal verzorgen sommige mensen het paard van een ander gratis, en anderen moeten betalen voor het verzorgen van het paard van een ander. Maar die mogen er dan meestal ook meer mee op de dagen waar ze voor betalen. Het verschilt wat je afspreekt maar de enige manier die ik ken om als tiener betaald te worden rond de paarden is als mesthulp. Dus dan word je betaald voor het uitmesten en buitenzetten enzo door de pensioneigenaar. Niet direct door de eigenaar van de paarden en je werkt behalve het buitenzetten ook niet echt met de paarden. Meer met een kruiwagen :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:20

Sas_Mon schreef:
Hier op stal verzorgen sommige mensen het paard van een ander gratis, en anderen moeten betalen voor het verzorgen van het paard van een ander. Maar die mogen er dan meestal ook meer mee op de dagen waar ze voor betalen. Het verschilt wat je afspreekt maar de enige manier die ik ken om als tiener betaald te worden rond de paarden is als mesthulp. Dus dan word je betaald voor het uitmesten en buitenzetten enzo door de pensioneigenaar. Niet direct door de eigenaar van de paarden en je werkt behalve het buitenzetten ook niet echt met de paarden. Meer met een kruiwagen :')

Niet voor het een of het ander maar ik heb al ondervonden dat die kruiwagens juist gemener en gevaarlijker zijn dan de paarden :')

Maar idd TS, voor stallen mesten kan je betaald krijgen maar dan zal je ook wel beschikbaar moeten zijn op vaste dagen. Ik denk niet dat er vraag is naar iemand die bvb alleen een dagje in het weekend kan.

Betalen om te verzorgen moet je nooit doen tenzij je mag rijden (alhoewel ik al gekke prijzen tot 80 euro per maand voorbij heb zien komen voor een 2 jarige). Je bent dan een soort bijrijder, en bedragen daarvoor liggen in de range van 0-120 euro per maand ongeveer.
Verzorgen zonder rijden kan in heel wat gevallen gratis maar is moeilijk te vinden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:23

Poekkie schreef:
Niet voor het een of het ander maar ik heb al ondervonden dat die kruiwagens juist gemener en gevaarlijker zijn dan de paarden :')

Mee eens :') Hier laatst ook nog een groot gat in mijn bovenbeen door een agressieve kruiwagen :+

Als uitmesthulp kun je wellicht wel iets verdienen. Elke dag kun je wellicht niet ivm school endergelijke, maar wellicht dat degene die vast uitmest bijvoorbeeld altijd op de zaterdag vrij is. Dan kun je misschien die dag opvullen :-)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:24

Betalen voor verzorgen?! Bestaat dat? Doen mensen dat? :') Betalen om op een paard te mogen rijden (en verzorgen) begrijp ik nog. Maar enkel verzorgen? Dat is van de zotte.

TS: sommige stallen (zeker wat kleinschaliger) zoeken soms voor in het weekend of enkele dagen per week een stalhulp. Het gaat dan vaak om stallen mesten maar daarbij ook het poetsen/toiletteren/longeren van paarden.

Vaak wordt hiervoor (iets boven) het minimumloon betaald. Je zou eens rond kunnen vragen bij stallen in de buurt :)
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 30-03-21 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:25

Tenzij je een groom bent bij een grote stal/ (inter)nationale ruiter verzorg je gewone paarden gratis.

Meeste mensen vragen aan jou juist geld. Ik heb nog nooit gehoord van een betaalde verzorgster op een normale pensionstal.

Het verzorgen is dus of gratis of jij moet betalen.
Niet andersom :+

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:27

Vaak krijg je niet betaald om een paard te verzorgen maar is het juist andersom haha. Je zou kunnen kijken naar stallen/maneges die een stalhulp zoeken. Vaak is dat zwart betaald of een minimumloon. Alleen bestaan de klusjes dan uit stallen mesten en paarden buiten zetten.

Mimi_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:27

Onali schreef:
Tenzij je een groom bent bij een grote stal/ (inter)nationale ruiter verzorg je gewone paarden gratis.

Meeste mensen vragen aan jou juist geld. Ik heb nog nooit gehoord van een betaalde verzorgster op een normale pensionstal.

Maar hoeveel moet je dan betalen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:29

Mimi_5 schreef:
Onali schreef:

Dat is helemaal afhankelijk van wat de eigenaar wilt.

Kan €5 zijn, kan ook €100 zijn.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:29

Mimi_5 schreef:
Onali schreef:

Ligt eraan wat de eigenaar zelf vraagt. Ik heb vroeger een bijrijdpaard gehad. Daar mocht ik alles mee doen, hoefde ik geen stallen te mesten ect. Ik betaalde 50 euro per maand.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:31

Ik betaal toevallig iemand om met mijn 3 jarige aan de gang te gaan, maar dat heeft meer te maken met tijdgebrek en hoe goed zij is. Een tiener zou ik echt nooit betalen voor wat verzorging.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:32

Mazikeen schreef:
Mimi_5 schreef:

Ligt eraan wat de eigenaar zelf vraagt. Ik heb vroeger een bijrijdpaard gehad. Daar mocht ik alles mee doen, hoefde ik geen stallen te mesten ect. Ik betaalde 50 euro per maand.

Maar dat is een bijrijdpaard. Geen verzorgpaard. Betalen om enkel een paard te mogen verzorgen is echt bizar.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:34

Ik heb het gevoel dat je nog te jong bent om echt aan het werk te gaan. Vaak ben je dan afhankelijk van school wat het weer lastiger maakt. In welke regio woon je?

Je zou lokaal eens kunnen kijken of er gezocht wordt naar een stalhulp voor in het weekend. Dan kun je taken als binnen/buiten zetten en mesten verwachten. Hooguit één keer de deken verwisselen. Dan zou ik zeker niet meer dan 5 euro per uur verwachten.

Voor puur de verzorging ga je niet betaald krijgen. Je zou kunnen kijken of je kunt oefenen met het toiletteren van paarden. Voor bijvoorbeeld scheren worden mensen wel eens gevraagd. Prijzen daarvan weet ik niet en vraagt van jou ook weer een investering.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:34

Snorlex schreef:
Mazikeen schreef:

Maar dat is een bijrijdpaard. Geen verzorgpaard. Betalen om enkel een paard te mogen verzorgen is echt bizar.

Dat ben ik zeker met je eens! Voor een paard die ik niet zou mogen rijden, zou ik nooit voor betalen.