Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Hoeveel stroom staat er op en hoe hoog zijn je draden?
Hier eentje die op haar knietjes eronder door ging (shet is +/- 90 cm, draad was 40 cm ongeveer, misschien zelfs iets lager).
Uiteindelijk een draadje gespannen op 15/20 cm zonder stroom op, want dat is te moeilijk bij te houden als gras/onkruid groeit. Werkt al jaren perfect.
superpony schreef:Staat de pony alleen? Heeft het wel eten en drinken? Je moet misschien ook kijken naar de reden waarom ze erdoor gaan.
Die van ons is vroeger wel ergens doorheen gegaan, maar werd opgejaagd door een paard. En ergens anders ging hij ergens doorheen waar geen stroom op stond en er veel gras groeide in de tuin. Maar dat was dus wel duidelijk en goed op te lossen.
Je hebt ook van dat schapengaas op paaltjes waar je stroom op kan zetten. Kan je best makkelijk open en dicht zetten als je stroom eraf haalt.
Aife schreef:Ik heb mijn weide onderverdeeld in 2 stukken. Dit door houten palen en 3x een stroomdraad erop.
Helaas breekt de shetlander steeds door naar het andere stuk dus ik zoek manieren om het shetlanderproof te maken.....
Hoe maak je een doorgang shetlanderproof?