Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tirama schreef:En is het raar dat ik verwacht dat de eigenaar de lichamelijke toestand van mijn pony ook een beetje in de gaten houdt
veerxsjimm schreef:En pensionhouder die niet naar de lichamelijke toestand van de paarden kijkt zou voor mij al een dikke no go zijn.
Matheno schreef:Ik betaal 300 per maand volpension.
20x60 buitenbaan met perfecte bodem, idem binnenbaan.
Er is ook een stapmolen waar je paard elke dag in kan.
In de zomer staan de paarden van s'ochtends vroeg tot s'avonds in de weide, en in de winter op gedraineerde zandpaddocks (hier is kleigrond dus in de winter is weidegang niet mogelijk).
De stallen liggen er elke dag keurig schoon bij (op zaagsel) en de pensionhoudster controleert ook elk paard op wondjes of vreemd gedrag, en meldt dit meteen aan de eigenaar.
Elke 6 weken komt er een hoefsmid en half jaarlijks komt de tandarts en osteopaat. Je kunt op het whiteboard aangeven of je wilt dat jouw paard ook gedaan wordt.
De paarden krijgen onbeperkt goede (!!!) kwaliteit hooi, dus geen voordroog of kuil. Bij paarden die aanleg hebben om dik te worden wordt dit gemengd met een plakje stro. Ook zijn er ruime poetsplekken aanwezig en een wasplaats inclusief solarium.
Verder is alles ook keurig onderhouden.
Al met al een koopje dus.
Tirama schreef:Wat een verschillen zeg, ook in prijs en faciliteiten.
De eigenaar van de stal had van een paard niet in de gaten dat ze ontzettend was afgevallen, want ze kon niet door de deken kijken.
De eigenaar van het paard was ziek, dus kwam niet zo vaak. Die schrok zich een ongeluk toen ze haar paard zonder deken zag...