Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Poekkie schreef:Ah wat naar! Hoe oud is ze?
Bij mijn shetje met artrose hielp - naast duivelsklauw- een ongevoerd regendekentje enorm op koude, winderige of natte dagen. In welke vorm geef je de duivelsklauw? Mijn da beval die van NAF aan en moet zeggen dat dat echt super werkt
RianneH schreef:De diagnose is vandaag gesteld, ik neem daarom aan dat je paard op dit moment last heeft? En daarom ook pijnstillers krijgt? Waar is de artrose vast gesteld? En hoe staat je paard momenteel gestald?
Waarom gaf je eerder al supplementen erbij?
RianneH schreef:Bij artrose is bekend dat stil staan met winterweer niet bevorderlijk is. Stap 1 is daarom de dagelijkse omstandigheden optimaal maken voor je paard en daar zal je vooral winters tegen problemen aanlopen. Zomerdag op de weide (warm, droog, veel beweging) gaat vaak goed, zodra het vochtig en koud wordt speelt de artrose op. Dan is juist onbelaste beweging goed, stil staan op een stuk beton buiten is net zo slecht als stil staan in een stal. Ik zou daarom op zoek gaan naar een stal die op een betere manier beweging kan bieden. Je moet nu nog even een periode door (eind winter, ik verwacht nog wel wat natte periodes) die niet ideaal is, daarna ga je de zomer in en zou je toch wel verbetering moeten merken. Loopt je paard nog met pijn in de zomer, dan zou ikzelf twijfelen of opnieuw de winter door eerlijk is. Maar die keuze zal je zelf moeten maken.
Ondersteunen kan inderdaad met allerlei supplementen, tot op zekere hoogte, zoals je nu hebt gemerkt, soms is de schade dusdanig dat ook dat niet meer helpt..
Eretria schreef:Wat vervelend dat je paard deze diagnose gekregen heeft. De foto van haar been ziet er inderdaad niet goed uit. Als ze daarbij erg moeizaam loopt en dus veel pijn heeft, denk ik dat er nog maar 1 ding is wat je voor haar uit liefde kunt doen.
Sterkte met je paard.