Wat is nou echt de beste anti klit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Wat is nou echt de beste anti klit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 20:50

Ik heb een kwpn merrie met een mega staart, met heel stug bezem haar. Echt heel hard en stijf. Een beetje ruwig van zichzelf. Als je er niks aan doet krijg je dread locks. Als je het wel bij wilt houden gaat er heel veel spul in zitten. Ik heb al meerdere merken geprobeerd:

Equishine. Gebruik je veel van en drupt eruit coor het is ingetrokken. Werkt eenmaal ingetrokken wel prima maar in de winter duurt dat veel te lang.

High gloss gel. Een keer op de kop getikt ergens in de uitverkoop. Was pagony eigen merk ofzo. Werkte wel, maar na 2x was ik door zo’n klein Pompflesje heen.

Cowboy magic: iedereen zweert erbij omdat het zo zuinig is in gebruik. Oké ik geef toe, het werkt wel, maar vind het absoluut niet zuinig in gebruik bij mijn paard. Heb de tube nu denk ik 2 of 3 keer gebruikt en hij is al half leeg (die van 20,-) en dan is haar staart nog niet helemaal behandeld/glad en klitvrij. Ze zeggen dat zonder silliconen zo verschrikkelijk veel beter is maar als het zo duur is en zo snel leeg dan heft dat het verschil voor mij niet op.

Wie o wie heeft de gouden tip voor een betaalbare en goed werkende anti klit oplossing?

sjaslique

Re: Wat is nou echt de beste anti klit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:53

Ik gebruikte een flesje haarserum van de action.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:53

Ik gebruik de argan olie van de kruidvat (eigen merk) voor mijn tinkers. Werkt super en kost niet zoveel

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:55

Haarserum van de Action, werkt net zo goed als cowboymagic, misschien wat minder lang en kost maar een fractie. :j

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:56

Ik vind de antiklit van Naf heel fijn :) Silky mane and tail detanlger heet ie

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:00

Ik gebruik bij mijn paarden (2 tinkers, 1 bels en 1 welsh) 3 druppels cowboy magic per keer. Ik doe een jaar met een kleine tube bij 4 paarden. Wel doe ik het op de borstel en niet op de staart. Dus ik herken me niet in je verhaal dat hij half leeg is met 2 keer gebruiken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 21:01

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:09

Regelmatig wassen, eerst met shampoo en dan met conditioner en daarna pas antiklit spray. Van de conditioner word de staart al veel zachter en dan doet de antiklit het laatste beetje.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:09

Grand National van de welkoop werkt bij die van mij super. Meerdere dagen plezier van.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:10

Ik gebruik deze:
https://www.decathlon.nl/p/ontwarrend-g ... _/R-p-2014

Toen ik een keer in de Decathlon liep heb ik een klein flesje meegenomen. Maar ben al snel terug gegaan voor de grotere fles. Ook niet duur!

Ik heb ook de oranje flessen van de Divoza staan (Equishine zeg ik uit mijn hoofd), maar dit werkt voor de manen en staart echt een stuk beter. :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 21:14

0000 schreef:
Regelmatig wassen, eerst met shampoo en dan met conditioner en daarna pas antiklit spray. Van de conditioner word de staart al veel zachter en dan doet de antiklit het laatste beetje.

Dat doe ik in de zomer ook zeker. 2x met shampoo (hij is zo dik dat hij in 1 keer zeker niet schoon is. In 2x ook vaak nog niet) en dan met van die crème voeding. In laten trekken, daarna laten opdrogen en als het droog is anti klit en dan een kam. Dan lukt het redelijk ;)

Maar nu in de winter: brrrrr :(

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:15

Hi Gloss spray van Excellent horse vind ik echt top! staart blijft heel lang glanzend en zacht

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:15

Ik combineer dingen. Ook zon vreselijke staart, maar ik was hem eerst, daarna conditioner erin. Vervolgens cowboys magic of soort gelijk serum achtig iets. Heel stom vind ik die van de ej ook fijn haha. Dat dus in natte staart. Zodra de staart droog is nog een spuitbus, op het moment van naf. Die spuitbus gebruik ik een aantal keer per week/ 2 weken. Dan blijft die redelijk netjes, tot er te veel viezigheid weer inkomt zoals modder, zand en mest en urine.

Ik kan niet alleen de spray gebruiken of alleen serum of conditioner. Dan blijft het te stug en niet uit te borstelen of pluizen zonder alles af te breken. Ik pluis die 2e dag ook met de hand uit en daarna af en toe een borstel als ik er makkelijk genoeg doorheen kom.

Zobder wassen is er niks dat werkt bij ons... in de winter dus niet helemaal tot bovenaan wassen of warm water (maar ook dat vind ik soms te koud omdatvhet toch afkoelt)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:26

Wassen en antiklit erin, dan invlechten en in een staartzak gedurende de winter. Blijft je staart langer schoon.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 21:47

cissy schreef:
Wassen en antiklit erin, dan invlechten en in een staartzak gedurende de winter. Blijft je staart langer schoon.

Dat vind ik niet paardwaardig. Mijn paard is in eerste instantie gewoon paard en staat lekker buiten in de drek. Dat ze toevallig mooi is om te zien is leuk voor mij maar kan zij niks aan doen. Dit vind ik voor mijn paard geen optie :o

Ik waardeer de tip wel hoor. :j bedankt voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 28-01-21 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Shimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:49

Na het wassen spoelen met een mengsel van water en azijn, daar wordt het superzacht van. Ook meteen insectwerend geloof ik

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:15

Van BR... hier echt de enige die een paar dagen mooi doorkambaar haar geeft, ik heb equistar, cowboy magic, sectolin gel, grand nationaal en equishine geprobeerd. Die van BR is echt de beste, via agradi een 0,5 liter flesje besteld voor in mijn wedstrijdtas maar wat een top spul.

Ik was mijn paard zijn staart, antiklit erin, hij gaat naar buiten, rolt en alles is weer grijs en stug.... de BR spray erin en ik kan een paar dagen makkelijk kammen (moet wel want we hebben zaagsel in de stallen en daar gaat hij languit in slapen, dus het zaagsel zit altijd overal :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:16

Paard met staartzak om kan gewoon vliegen wegjagen etc. Wat vindt je er dan niet paardwaardig aan?

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:17

Ik maak meestal zelf antiklit spray van natuurazijn, conditioner, water en babyolie

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:17

Ik zweer bij de roze van de decathlon. Vond cowboy magie ook fijn. Maar mijn verzorgster was er wat royaal mee. Ik kreeg vervolgens de debatavond tip.
Ook erg fijn. Ik spray ook de achterkant van de achterbenen, bij elke nieuwe snede kuil heeft mijn paard paar dagen diarree, plakt het niet zo.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:22

Op welke manier houd je het nu bij?

Ik merk dat regelmatig wassen en de staart regelmatig bijknippen een enorm verschil maakt in klitten. En ja, hier daarna wel fan van equishine. Spray de hele pony (flink) ermee in en ze blijft absoluut schoner.
Het is hier dan vooral een kwestie van bijhouden. 1-2 weken niet wassen of niet sprayen en het is weer een drama.

Ik lig trouwens helemaal dubbel om het intervieuw in je profiel. _/-\o_

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:25

Toch cowboy magic. Als de tube na 3x gebruik half leeg is dan gebruik je echt te veel. Ik doe een paar jaar met een tube van 30 euro. Voor een volle tinker-staart gebruik ik een hoeveelheid ter grootte van een 2 euro munt, maximaal.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:28

Als je het klit vrij hebt amandel olie er ruim in masseren.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:50

kwii schreef:
Grand National van de welkoop werkt bij die van mij super. Meerdere dagen plezier van.

Deze! Had hem van stalgenoot gebruikt en was erg fijn. Ben zelf alleen niet meer bij de Welkoop gekomen voor de lockdown. Heb nu z'n staart maar opgegeven tot ik tijd heb om hem te wassen. -O-

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:55

absque_dubio schreef:
Op welke manier houd je het nu bij?

Ik merk dat regelmatig wassen en de staart regelmatig bijknippen een enorm verschil maakt in klitten. En ja, hier daarna wel fan van equishine. Spray de hele pony (flink) ermee in en ze blijft absoluut schoner.
Het is hier dan vooral een kwestie van bijhouden. 1-2 weken niet wassen of niet sprayen en het is weer een drama.

Ik lig trouwens helemaal dubbel om het intervieuw in je profiel. _/-\o_

Te weinig moet ik zeggen. In de zomer verdwijnt ze regelmatig onder de slang en dan was ik haar staart ook. Momenteel is het winter, in een schuur zonder deur is onze wasplaats en mijn paard is alleen geschoren met een racestreep, dus ze wordt eigenlijk nooit gewassen in de winter. Daardoor komt d’r staart ook wat aandacht tekort. Heb hem wel wat korter geknipt zodat hij niet in de bagger hangt. Pluis hem uit met gebruik van anti klit. Als de onderkant te stug wordt knip ik het onderste stukje er meestal af. Zeker niet wekelijks want kom zo min mogelijk aan de staart.anti klit doe ik meestal 2x per week erin door het jaar heen maar dan dus niet elke keer die staart kammen of uitpluizen. Dan gaan er wat te veel haren uit naar mijn idee. Dan laat ik het liever zitten tot eerst wassen en dan goed losmaken als het schoon en glad is.

Denk dat ik van de week de staart dan toch maar moet gaan wassen :j

Haha Thanks. Ja hij is super grappig he. Mijn lieve vriendinnetje Giolli heeft hem gemaakt.