Ik zou graag willen weten welke "stalbedekking bodem", het beste werkt.
Toen ik in 2011 mijn paard kocht, heeft ze eerst 2/2,5 jaar 24/7 buiten gestaan.
Toen we verhuisde naar een andere stal, kreeg ze een inloopstal, en stond ze hier op stro! Elke week kreeg ze 1 tot 2 plakken stro bij, dit lag aan hand van de kwaliteit van de stro. Dit at ze echter gewoon dagelijks op, conclusie, volgende dag kon ik er weer nieuwe plakken in gooien. Hier meste ze mooi alles op 1 hoop, en de stal was aanzienlijk kleiner dan, waar ze nu in staat!
Sinds 4 jaar staan we nu op een top stal, en is ze hier op vlas komen te staan. Elke week krijg/kreeg ze een nieuw pak vlas erbij. Haar stal zag mooi schoon & "wit" eruit, maar de volgende á 2 dagen later was het weer behoorlijk smerig! Soppig, en alsof ze die dagen ervoor geen nieuw vlas heeft gehad.
Nu zijn we met iets nieuws bezig, stro korrels. Als je hier mee begint moet je de strokorrels wat nat maken, daarna kan je tussen de 7 á 10 dagen een nieuwe pak bij gooien.
Paardlief, dacht natuurlijk dat het brokjes waren, en begon het dus op te eten, ja, mijn paard denkt af en toe dat alles te eten is!
Hierbij haal zowel ik als mijn bijrijdster elke dag de mest ballen eruit, en 1x in de week, wanneer ze een nieuwe zak krijgt, ook de soppig natte plekken. Tussendoor als het echt heel erg is, dan haal ik de bovenkant van de soppige plekken eruit.
Alles wat voor ligt, en droog

Hierbij, even een foto van hoe de stal is, deze fotos zijn toevallig van vanochtend genomen:

Ik heb geen idee waarom de foto's gedraaid zijn...

En dan ook een foto hoe haar stal was, toen ze nieuwe zak strokorrels kreeg:

Ik zou graag tips willen hoe of wat ik het beste zou aaankunnen pakken, of wellicht wat ik iets anders kan proberen. Andere stalgenootjes hun paarden staan ook gehakte tarwestro (als ik dit even goed zeg). dus dat kan ik misschien ook nog even proberen??