Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
blue_sky schreef:Mijn pony heeft dit ook een tijdje gehad. Ze was volgens mij erg geschrokken van een stel luidruchtige voetballende kinderen. Door de doorgang tussen de twee weides open te laten heeft zich dit geleidelijk hersteld. Nu heeft ze het vertrouwen op die wei gelukkig weer terug.
anjali schreef:Een paard doet dit niet zomaar. Ik zou haar\hem dan toch gewoon in je andere wei zetten wat hij wel wil...Die mogelijkheid is er toch?
Lizz schreef:Het kan zijn dat er een kadaver ligt van een dier. Wij hebben dat eens gehad achter de bak. Paard helemaal over de rooie als we bak in gingen en achterin wilde rijden. Er lag een eend te ontbinden, achter de bak tussen het gras. Eend weg en daarna was het over. Weet niet meer of het gelijk over was, is al jaren geleden. Maar vergeet het nooit meer hoe paard ineens reageerde.
DubbelFun schreef:Het kan ook zijn dat er elektrische bedrading onder de wei ligt van meer dan 230V.. Paarden zijn hier heel gevoelig voor.
Neon schreef:Is ze wel kalm als je haar niet los laat en bij haar blijft terwijl ze graast?
Als er niks geks ligt kan ze geschrokken zijn en moet ze misschien weer vertrouwen opbouwen?
Laten rennen met het veulen wat oververmoeid wordt zou ik zeker niet doen
Suzanne F. schreef:Hier hebben de paarden echt nog nooit de schapen achterna gezeten. Of ja, ooit wel toen er eentje nog jong was. Die nam toen een hap wol uit een kont. Maar normaal gesproken niet. Er liepen ook 2 Schotse hooglanders bij. Ze hadden respect voor elkaar en lieten elkaar eigenlijk met rust. Ze zochten elkaar nooit op maar waren ook niet bang voor elkaar.