Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BillyJ schreef:Zonnebloemen!!! Zeker blijven doen!!!
Volledig eetbaar van stengel tot zaadbol, blad en bloem. Ze zitten tsjokvol vitamienen en mineralen en ze zijn ook nog eens medicinaal! En vaak worden ze erg gesmaakt![]()
+ ook medicinaal en eetbaar voor jezelf of een mooi boeketje op tafel.
Je hoeft ze overigens niet te hakselen als je ze vers voert.
Ze eten ze ook op in zijn geheel en zijn dan vaak wat langer bezig.
Rabarberblad kan gebruikt worden als natuurlijke wormenbehandeling bvb. En van de stengels maak je zelf lekkere jam.
Rendiertje schreef:Interessant! Kan je de gehele zonnebloem, dus inclusief stengel gewoon in zijn geheel vers voeren?
Ik heb een aantal in mijn tuin staan. Dan kan ik elke avond eentje meenemen voor m'n paard.
pillow schreef:tamary schreef:Koolsoorten = gasvorming, dus voorzichtig mee zijn. Paard heeft langer darmstelsel en dan is het lastiger om gas er uit te krijgen (gaskoliek).
De wortelgroentes werden vroeger gezien als diervoer, bovengronds was voor mensen.
Boerenkool geeft geen gasvorming.
pillow schreef:Weet je zeker dat je voederbieten had? Mijn paarden zijn er allemaal dol op en ik heb nog nooit 1 gehad die ze niet lustte. Het is anders een prima gewas voor de tuin en je hebt er wat aan. Boerenkool kan ook goed, daar heb je zelf ook wat aan en het kan gewoon blijven staan. Kun je iedere dag wat vers voeren voor de vitamine C
koend schreef:Het verwondert mij dat niemand suggereert om gewoon nog tarwe/gerst/haver te zaaien en dan tegen de winter te laten afgrazen.
Er wordt toch ook wintertarwe en wintergerst gezaaid?
Of kan je dat niet in de zomer zaaien?
koend schreef:Het verwondert mij dat niemand suggereert om gewoon nog tarwe/gerst/haver te zaaien en dan tegen de winter te laten afgrazen.
Er wordt toch ook wintertarwe en wintergerst gezaaid?
Of kan je dat niet in de zomer zaaien?