Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
trustHim schreef:ik ben bang dat je 5 grote balen los niet in dezelfde ruimte kwijt kan als 100 klein baaltjes. betwijfel zelfs of dat lukt als je ze vast laat.
Ibbel schreef:trustHim schreef:ik ben bang dat je 5 grote balen los niet in dezelfde ruimte kwijt kan als 100 klein baaltjes. betwijfel zelfs of dat lukt als je ze vast laat.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. 100 kleine baaltjes is 2 ton hooi (bij pakken van 20 kg), 5 grote pakken is ook 2 ton hooi (bij pakken van 400 kg)
Lori schreef:Ik neem hier tegenwoordig ook grote onverpakte balen hooi omdat het in deze regio ook veel goedkoper is tegenover kleine baaltjes en een betere kwaliteit. Hier blijven ze echter buiten gewoon op paletten met dan iets bovenop het hooi en daarop een vrachtwagenzeil. Ik zit nu aan de voorlaatste baal en het ruikt echt heerlijk gewoon nog altijd. Hier is verpakt geen optie aangezien er eentje het echt niet verdraagt, op deze manier heb ik genoeg voorraad voor een jaar en blijft het goed.
trustHim schreef:ik ben bang dat je 5 grote balen los niet in dezelfde ruimte kwijt kan als 100 klein baaltjes. betwijfel zelfs of dat lukt als je ze vast laat. Maar passen de balen sowieso niet door de deur of kan je ze dan niet binnen krijgen qua materiaal?
Wij lossen ze altijd met een elektrische pompwagen en kunnen daardoor ook in wat kleinere/smallere ruimtes lossen als de deur maar breed genoeg is en het terrein vlak
RLm schreef:Ik heb 2 paarden, maar omdat 1 van de 2 het dus niet goed doet op verpakt hooi valt die optie helaas af. Ik kan zelf maar heel weinig pakjes hooi op mijn aanhanger en alle partijen die hier bezorgen vragen op het moment €7,50 voor kleine baaltjes...De grote balen zijn omgerekend per kilo echt veel goedkoper.
Ik ga het proberen en mocht het om wat voor reden dan ook niet werken dan weet ik dat in ieder geval voor de toekomst. Dan heb ik alleen de komende tijd even gedoe met al dat losse hooi, maar goed, belangrijkste is dat het niet gaat schimmelen.
Ik begon alleen te twijfelen of het misschien een heel gek idee was en ik was bang dat ik misschien nog wat over het hoofd zag. Maar er zijn dus meer mensen die dit doen gelukkig.
Bedankt voor de reacties!