Prachtig vind ik zijn manen! Normaal altijd los, maar met mennen gingen ze altijd in vlechten, een rotwerkje om te doen. Dat naast het wassen wat we geregeld deden en waar jimmy een enorme hekel aan had.
Al vaker twijfelde ik om ze maar gewoon af te knippen, maar ik durfde het nooit. Want zeg nu zelf, dit is toch een droom?

Vorig jaar kocht mijn partner een veulen die graag overal aan knabbelt en dat in combinatie met wat kriebels, zorgde het er voor dat de manen steeds korter en dunner werden. Eigenlijk vond ik ze toch niet meer zo mooi.
Jimmy had ook vaker last van de manen, ze waren erg warm en de hals ging wat hangen door het gewicht van de manen.
Daar kwamen de gedachtes weer, zal ik ze dan toch kortwieken? Maar wat als het een coupe ontploft word? Dus tips gevraagd op Facebook en gisteren was het dan zover.
Eerst de vlechten eruit.

Dan even wassen om alle slag eruit te krijgen.
Nadat het droog was even uitgekamd en staartjes gemaakt.

En klaar! Van de week nog wel iets meer uitdunnen en bijwerken. Maar jeetje wat een verlichting, Jimmy is er volgens mij ook erg blij mee.

Ik blijf zijn manen op volle lengte prachtig vinden, maar dit is zoveel praktischer.