Steeds ben ik te laat en ligt er een plas water om de bak en dat is ook weer zonde van het water...ik weet niet of zoiets bestaat, vandaar dat ik het hier vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yamsi0124 schreef:Wij hebben thuis een waterbak met een soort bal erin, die zodra het water hoog genoeg is te watertoevoer dichtstopt. De slang zit er dus altijd in, maar water stroomt pas zodra de pony drinkt en de bal dus het gat niet meer dichtstopt. Weet zou gauw niet meer hoe deze heten..
simone46 schreef:_Penotti schreef:Hoezo strekt een vlotter water uit de sloot? Dat begrijp ik niet.
Wij hebben hier waterbakjes met vlotter. Werkt perfect.
Maar jullie halen dus water uit de sloot neem ik aan? En bij mij gaat het om water uit de waterkraan!
_Penotti schreef:Deze hebben wij.
waterleiding hebben we onder de grond gelegd en aangesloten.
Sta nooit te klooien met bijvullen en om getrokken waterbakken
https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... =z_-shqAA3
Morpheus81 schreef:Je hebt dan inderdaad een vlotterbak nodig. Dat zegt niks over waar het water vandaan komt. Een vlotter bepaalt hoeveel water er in de bak komt en die kun je aansluiten op de waterleiding, een pomp of wat dan ook voor aanvoer.
Wij hebben ook vlotterbakken en we kunnen switchen tussen aanvoer vanaf de waterleiding (in de winter) of grondwater (zomer). Het zijn vergelijkbare met die _Penotti laat zien, alleen dan groene met een metalen beschermkap voor de vlotter.
Als je een grote bak in het weiland wilt, zijn ze er ook met vlotter.
https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/w ... 0-ltr.html
Vlotter is niet altijd inbegrepen!
Rena100 schreef:Een vlotter is naar mijn weten ook te gebruiken met een slang hoor.
8nnemiek schreef:Je hebt ook van die simpele timers die je tussen de tuinslang klikt. Als je weet hoe lang het ongeveer duurt kun je die gewoon instellen.
Even kijken of ik ze kan vinden..
Edit, dit zijn ze: KLIK
Lekker simpel en compact, en werkt perfect.
Gardena heeft ze ook, maar iets duurder: KLIK
Zelf vind ik dit fijner als je een grote ton gebruikt, zodat je het oude water eerst leeg kan laten drinken, ton af en toe schoon vegen, en dan weer helemaal vullen met vers water.
simone46 schreef:yamsi0124 schreef:Wij hebben thuis een waterbak met een soort bal erin, die zodra het water hoog genoeg is te watertoevoer dichtstopt. De slang zit er dus altijd in, maar water stroomt pas zodra de pony drinkt en de bal dus het gat niet meer dichtstopt. Weet zou gauw niet meer hoe deze heten..
aha, dat is interessant! Ik ga het opzoeken! Dank je