Na zes jaar paardrijden en zeuren over een paard heb ik mijn ouders overgehaald om een paardje te gaan aanschaffen. (we willen er niet direct inspringen dus we nemen een half jaar tot jaar tijd om er goed over na te denken) Nu hebben wij een prijs schatting gemaakt en heb ik jullie hulp nodig. We hebben al na een pensionstal gekeken en ook de kosten van dierenarts, tandarts, hoefsmid, entingen, tuig (zadel hoofdstel etc.)
entingen, wormen kuur en nog meer. We hebben een maandelijks bedrag dat zit rond de 340 euro (daar zitten kosten voor vierkant beslag ook bij, want ik ga voor een spring/eventing paard). Ook gaan we het paard uitgebreid verzekeren. Maar dat neemt niet weg dat we een buffer van ongeveer 1000-, willen hebben liggen mocht er iets gebeuren. Verder denk ik genoeg mee gerekend voor een echt sportpaard, de spullen die nodig zijn en eenmalige kosten zo als keuring enz. (we kijken naar verzekeren bij EFO). Ik heb genoeg tijd voor een paard (natuurlijk weet ik niet hoe volgend jaar er uit ziet want ik zit in de eerste) En ook geef ik mezelf ruim de tijd om te sparen. Nu is de vraag... Zit ik goed met deze prijs berekening? Heb ik genoeg ervaring? Ik ben zelf nog een beetje bang aangelegd (toen ik 9 was in mijn rug getrapt waar ik nog soms last van heb). Maar ik geef niet zomaar op! En nu ook nog de vraag kunnen jullie nog ergens mee helpen? zoals met het voeren van een groot sportpaard, waar ik voor niet al te duur een goed springzadel kan vinden. ( het liefst 17,5 inch en bruin) Maar vooral wat ik kan doen om niet mijn zelf vertrouwen te verliezen bij het zorgen van een paard. Bedankt voor het lezen, vooral omdat het zo lang is

Hier nog even een duidelijk lijstje met welke vragen ik heb:
-is 340 accurraad voor de maandelijkse lasten (incl hoefsmid en stalling en voer)?
-Hoe kom ik van de angst voor vallen af?
-kan je een goed sport paard voor 3.500 kopen?
-is 1000 euro genoeg voor buffer?
-waar kan ik een goed springzadel vinden?
-ben ik ervaren genoeg?
-Wat voer je zo'n groot sportpaard?