Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Poortgreepanker met 3-weg
Edit: bijvoorbeeld deze: https://www.koltec.nl/poortmateriaal/po ... anker-1983
Edit2: ik weet niet of je al je draden jaarrond onder stroom wil houden of niet. Wat wij op sommige plekken gedaan hebben, is de draad die niet altijd onder stroom moet staan loskoppelen van de rest van de omheining. Dmv een poortgreep op die draad die soms onder stroom moet, haken we die draad vast als we stroom willen. Geen stroom nodig? Poortgreep eraf en op een losse isolator hangen. Zo lekt er minder stroom weg en is het makkelijk controleren of je stroom het nog goed doet op het stuk dat wel jaarrond onder stroom moet.
Als andere verbindermethode kun je je buitenste draad rond laten lopen, draad van een individuele weide op een aparte isolator en dan verbinden met de buitenkant dmv dit soort kabels https://www.koltec.nl/accessoires/verbi ... ngset-1533
woemp schreef:Want ik las in andere topics dat aan elkaar maken met een knoop niet goed is
Ir111 schreef:woemp schreef:Want ik las in andere topics dat aan elkaar maken met een knoop niet goed is
Wij hebben onze omheining laten plaatsen en de mannen die dat deden hebben juíst wel geknoopt (in ieder geval op de rechte stukken) omdat dat veel duurzamer werkt dan andere oplossingen. De verbindingstukken die je hiervoor kunt gebruiken geven na een tijdje problemen waardoor stroom niet goed meer doorkomt.
Dat strookt wel een beetje met hoe ik het ervaren heb op andere plekken waar mijn paard gestaan heeft. De mannen die de omheining gezet hebben hebben echt al jaren ervaring dus ik heb wel vertrouwen in hun ervaring.
belle_boef schreef:Ir111 schreef:Wij hebben onze omheining laten plaatsen en de mannen die dat deden hebben juíst wel geknoopt (in ieder geval op de rechte stukken) omdat dat veel duurzamer werkt dan andere oplossingen. De verbindingstukken die je hiervoor kunt gebruiken geven na een tijdje problemen waardoor stroom niet goed meer doorkomt.
Dat strookt wel een beetje met hoe ik het ervaren heb op andere plekken waar mijn paard gestaan heeft. De mannen die de omheining gezet hebben hebben echt al jaren ervaring dus ik heb wel vertrouwen in hun ervaring.
Ik ben in eerste instantie begonnen met knopen maar daar brand de draad op juist die plekken door.
Ik heb op al mijn hoekpalen nu ijzeren ogen zitten. Daar begint een nieuwe draad die vastgezet is met een draadverbinder. Om de verschillende hoogtes met elkaar te verbinden gebruik ik elektrodraad. Dat gaar hier wel goed.
Ir111 schreef:Wij hebben onze omheining laten plaatsen en de mannen die dat deden hebben juíst wel geknoopt (in ieder geval op de rechte stukken) omdat dat veel duurzamer werkt dan andere oplossingen. De verbindingstukken die je hiervoor kunt gebruiken geven na een tijdje problemen waardoor stroom niet goed meer doorkomt.
Hilary schreef:Poortgreepanker met 3-weg
Edit: bijvoorbeeld deze: https://www.koltec.nl/poortmateriaal/po ... anker-1983
Edit2: ik weet niet of je al je draden jaarrond onder stroom wil houden of niet. Wat wij op sommige plekken gedaan hebben, is de draad die niet altijd onder stroom moet staan loskoppelen van de rest van de omheining. Dmv een poortgreep op die draad die soms onder stroom moet, haken we die draad vast als we stroom willen. Geen stroom nodig? Poortgreep eraf en op een losse isolator hangen. Zo lekt er minder stroom weg en is het makkelijk controleren of je stroom het nog goed doet op het stuk dat wel jaarrond onder stroom moet.
Als andere verbindermethode kun je je buitenste draad rond laten lopen, draad van een individuele weide op een aparte isolator en dan verbinden met de buitenkant dmv dit soort kabels https://www.koltec.nl/accessoires/verbi ... ngset-1533
Ir111 schreef:Wij hebben onze omheining laten plaatsen en de mannen die dat deden hebben juíst wel geknoopt (in ieder geval op de rechte stukken) omdat dat veel duurzamer werkt dan andere oplossingen. De verbindingstukken die je hiervoor kunt gebruiken geven na een tijdje problemen waardoor stroom niet goed meer doorkomt.
juliomariner schreef:Ir111 schreef:Wij hebben onze omheining laten plaatsen en de mannen die dat deden hebben juíst wel geknoopt (in ieder geval op de rechte stukken) omdat dat veel duurzamer werkt dan andere oplossingen. De verbindingstukken die je hiervoor kunt gebruiken geven na een tijdje problemen waardoor stroom niet goed meer doorkomt.
Sorry maar wat een prutsers, voor zowel draad als band als cord moet je wel gebruik maken van de speciale verbinders anders gaat het tikken en houd je geen stroom op de omheining.
Waarschijnlijk hadden deze mensen geen zin deze te plaatsen want is iets meer werk en wat duurder door de verbinders die je gebruikt.