Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jillz1 schreef:Is dit nu echt serieus waar je nu druk om maakt?
Paard maakt het echt niks uit. Tenminste als je geen uren hoeft te reizen. Ivm hitte zou je dan daar rekening mee moeten houden. Maar onder de omstandigheden van nu lijkt mij geen enkel tijdstip een probleem te zijn
HorseTimeXL schreef:Jillz1 schreef:Is dit nu echt serieus waar je nu druk om maakt?
Paard maakt het echt niks uit. Tenminste als je geen uren hoeft te reizen. Ivm hitte zou je dan daar rekening mee moeten houden. Maar onder de omstandigheden van nu lijkt mij geen enkel tijdstip een probleem te zijn
Ja sorry het is mijn 'eerste' verhuizing die ik helemaal zelf doe dus vind het een beetje spannend en wil gewoon het beste voor mijn paard doen. Maar doordat mijn stal genoot zei nee beter om rond 17 uur omdat hij gegeten had vroeg ik mij af of er inderdaad dan een bepaalde periode het beste zou zijn. Liever niet natuurlijk, maar vroeg het me afhet is een kwartier rijden naar de nieuwe stal. En inderdaad ook omtrent de corona. Het is op zich geen probleem om mijn paard 'af te leveren' bij de nieuwe stal. Maar ondanks dat de maatregelen versoepelen moet je ook bepaalde dingen niet opzoeken en stel het is rond een paard tijdstip op de nieuwe stal vaak rustig is het misschien handig om dan te gaan.
Felien_Kyra schreef:Wat een nare reacties worden hier gegeven zeg.. reageer daar vooral niet op TS, je vraag is namelijk helemaal niet zo gek.
Ben je de volgende dag vrij?
Als je alleen de dag v verhuizing vrij bent zou ik het paard vroeg brengen. Kan je gelijk kijken hoe het op de wei en later op de dag op stal gaat.
Anders maakt het denk ik niet zoveel uit. Dan kun je ook de volgende dag rustig gaan kijken.
HorseTimeXL schreef:Oké dus hij hoeft niet perse zijn voerbeurt om 16 uur te krijgen. Ja mijn persoonlijke voorkeur is ook begin van de middag omdat 1 tegen de avond er weer lessen zijn en het dan gewoon drukker is op stal en dat vind ik de corona tijd sowieso niet heel prettig. Probeer ook nu de rustige periodes uit te zoeken en ik kan dan inderdaad de dag een beetje rondhangen om te kijken hoe hij het doet. Weet dat het op de huidige stal drukker wordt vanaf 16 uur ongeveer. De vorige keer had hij echt tijd nodig maar hij was nooit eerder verhuisd geweest. Hij ging weg van een stal waar hij ook geboren was. En hij kwam in een grote pensionstal terecht hij stond eerst op een stal met 5 en ging naar een stal met 45 waar hij niet een vriendje had. Veel paarden worden individueel in de wei gezet. En merk dat hij daar wel behoefte aan heeft. Meer sociale contacten. Ergens heb ik het gevoel dat hij op deze stal nooit 200 procent op zn plek heeft gezeten ook al had ik het naar me zin en hadden de paarden het echt goed. Nu krijgt hij een vast weide/paddock genootje misschien wel nog 1 meer dat zullen we moeten kijken.