Even een disclaimer: De laatste x dat ik op bokt ben geweest is meer dan 10 jaar geleden!
Even voorstellen: Ik ben 23 Jaar, sinds mijn 8e een manegeruiter, maar vooral veel mijn focus gelegt op studie/carriere. Nu ben ben ik rustig aan het kijken naar het houden van mijn eerste eigen paard. Dit zal pas over een jaar of 3 echt in zijn gang gaan, dus ik zal jullie tot die tijd waarschijnlijk vaker storen

Ik ben zelf heel benieuwd wat jullie eerlijke opinion is op mijn basisplanning o.b.v. volpension. Ik lees namelijk zoveel verschillende meningen over hoevaak en hoelang je naar je paard moet dat ik het zelf even niet meer weet. Dit is echt de minimale tijd die ik kan besteden aan het paard, minder zal nooit voorkomen, meer tijd kan altijd!
dag 1:
0 uur: dagdeel paddock in de winter of dag/nacht wei
dag 2:
0 uur: dagdeel paddock in de winter of dag/nacht wei
dag 3:
2 uur: waarvan 45 min. rijden
dag 4:
dag 5:
dag 6:
dag 7:
1 uur: waarvan 30 min. rijden/longeren/grondwerk
Is dit realistisch? Kan ik deze droom waar maken?
Ik zit er zelf mee dat ik dus standaard 2 dagen pw niet beschikbaar ben door privé omstandigheden (behalve voor noodgevallen). De andere dagen is eigenlijk alles mogelijk. Is het oké om een paard dan 2 dagen op de wei of paddock te laten? En hoelang dan minimaal? Of moet er toch een bijrijder erbij halen? Stapmolen

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Financieel gezien is er geen probleem, ik heb me hier goed over ingelezen en nagedacht