Ik zit met een dilemma. Op mijn huidige stalling sta ik nu 4 jaar. Nu met het corona crisis heeft de stal eigenaar de regels aangescherpt. We mogen niet meer met zijn 2e op stal zijn, niet meer lessen of buitenrijden, hoefsmid en dierenarts mag niet komen mits zeer hoognodig (lees: hoefzweer, koliek) wij hebben nu tijden gekregen waarin het niet haalbaar is om de stal uit te mesten, hooi te voeren, wei uit mesten en te rijden. De bak heeft slechte verlichting, op de draden staat geen stroom + ze zijn niet gespannen. Wij mogen niet buiten deze tijden komen. Het is een klein schalige pension stal met 8 paarden. Wij moeten zelf mesten, de rest word gedaan. Paarden staan van 8 tot 6 buiten, de rest binnen.
Ik kan nu verhuizen naar een andere stal. Dit is een grote stal met 50 paarden. 120 euro duurder per maand. Er word alles voor je gedaan. 2 binnenbanen en 1 buitenbaan, longeer kraal en weides met soortgenoten. De mogelijkheid met 24/7 buiten met maatje en schuilstal alleen dan mag je savonds je paard niet meer uit de wei halen als het donker is. Pony zou dus in de winter op stal gaan + overdag buiten ipv 24/7. Goed hooi, stro of vlas. Rijbakken worden goed onderhouden. Veel ventilatie.
Het enige wat mij zorgen baart is dat de stal groot is (ben ik niet gewend) en dat je als je er voor kiest je paard 24/7 buiten te zetten je hem niet mag rijden savonds.
Ik hoor graag jullie meningen.