Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jor1988 schreef:Ik heb zelf een eb en vloed bak aan laten leggen door Zorgdrager en ben echt super tevreden!
Ze zijn zeer klantvriendelijk en het werk wordt super goed en netjes verricht.
De bodem ligt er nu een jaar of 4/5 en hij is en blijft echt super goed. Ligt er ook altijd heel strak bij en ik heb zelf geen ploeg of iets. De hoefslag houden wij elke 2 weken bij met de hark. Moet je nagaan. Geen gaten en echt altijd super te rijden.
Qua prijs/kwaliteit is Zorgdrager ook goed. Wij hebben toen best wel wat aanbieders vergeleken en hij kwam als beste uit de bus.
xmarliez schreef:Wat wil je weten?
Ik heb een eb en vloed bodem van Equisport en ben er nog iedere dag onwijs gelukkig mee. Zo blij dat ik deze investering heb gedaan. Ik kan altijd rijden en de paarden kunnen altijd los in de bak zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze de bodem omscheppen met hun hoeven oid.
Het is echt een fantastische bak die je kan instellen naar je eigen behoeftes droog/nat en de bak is dus altijd top te rijden.
Ik sleep de bak ook vrij weinig, zou het meer moeten doen omdat hij dan nog strakker is maar omdat hij er eigenlijk altijd super netjes bij ligt vergeet ik het gewoon om te doen. Ondanks dat er op dit moment dagelijks 3 jaarlingen, 2 2jarige en 2 rij paarden in los gegooid worden.
Ik heb er vlokken in liggen en de bak is super professioneel aangelegd.
Laurievc schreef:Wij hebben zelf een eb en vloed bak aangelegd en wat een verademing! Altijd kunnen rijden, paarden kunnen erop, nooit een plasje water erop en in de zomer nat genoeg. Ik wil niet anders meer
Niello schreef:Laurievc schreef:Wij hebben zelf een eb en vloed bak aangelegd en wat een verademing! Altijd kunnen rijden, paarden kunnen erop, nooit een plasje water erop en in de zomer nat genoeg. Ik wil niet anders meer
Wat fijn. Weet je nog wat de diameter van de drainagebuizen was en om de hoeveel meter die lagen? Hoe dik de laag drainagezand was en de laagdikte van de toplaag? Wat voor folie jullie gebruikt hebben en gebruiken jullie drinkwater of grondwater voor de bak? Sorry voor de vele vragen.
Laurievc schreef:Niello schreef:
Wat fijn. Weet je nog wat de diameter van de drainagebuizen was en om de hoeveel meter die lagen? Hoe dik de laag drainagezand was en de laagdikte van de toplaag? Wat voor folie jullie gebruikt hebben en gebruiken jullie drinkwater of grondwater voor de bak? Sorry voor de vele vragen.
Zie PB
Niello schreef:We hebben nu een gewone bak met een toplaag van Equisport. Bevalt prima, maar we gaan verhuizen en ik twijfel of ik weer een gewone bak wil of eb en vloed. Huidige bak is altijd droog, maar moet zomers natuurlijk wel sproeien. Om daar vanaf te zijn, denk ik aan een eb en vloed. Ben echter allergisch voor plassen in mijn bak. Hoe is dat bij eb en vloed ? Heb je weleens plassen in de bak bij een hoosbui of Zo? Hoe oud is jouw eb en vloed bak?
Niello schreef:Fijn jullie ervaringen te horen. Verder twijfel ik nog over een houten kantplank of een betonnen rand. Bij een betonnen rand ben ik bang dat de paarden bij een schrikreactie op de betonnen rand springen en zo geblesseerd raken. Bij een houten kantplank vrees ik voor het aanvreten mochten de paarden incidenteel een keer los lopen in de bak. Wat zijn jullie Ervaringen?
xmarliez schreef:Niello schreef:Fijn jullie ervaringen te horen. Verder twijfel ik nog over een houten kantplank of een betonnen rand. Bij een betonnen rand ben ik bang dat de paarden bij een schrikreactie op de betonnen rand springen en zo geblesseerd raken. Bij een houten kantplank vrees ik voor het aanvreten mochten de paarden incidenteel een keer los lopen in de bak. Wat zijn jullie Ervaringen?
Alleen mijn 2 jarige likken af en toe aan de rand maar die bijten er nooit in. De rest heeft de rand niet eens opgemerkt tot op hedenIk heb alleen beton bij de in/uitgang van de baan en de rest hout.