Is er behoefte aan een pensionstal tussen Breda en Tilburg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jilzzz

Is er behoefte aan een pensionstal tussen Breda en Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 11:35

**POL**

Met de volgende voorzieningen:

* Stalling tot 25 paarden (waarvan 20 pension)
* 20x40 binnenbak
* 25x60 eb en vloed buitenbak (evt voorzien van springparcours)
* Keuze uit binnenboxen of boxen voorzien van een paddock/uitloop tot 10mtr (39m2 beweegoppervlak)
* Kantine en sanitaire voorzieningen
* 10min rijden (te paard) vanaf de Chaamse bossen
* Volpension (incl. mesten/binnen-buiten zetten)
* 2x daags brok en 3x daags voldoende ruwvoer
* Dagelijks naar buiten, aantal uren in overleg > winter (grote) paddocks / zomer weidegang
* Euro 300.-

Graag alleen reactie op bovengenoemd aangeboden, daar dit je wel of niet past. Gelieve geen discussies met betrekking tot de diversiteit aan meningen over het houden van paarden.

Alvast hartelijk dank!
Laatst bijgewerkt door Jilzzz op 17-02-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:39

Voor zover ik weet, zitten er redelijk wat luxere stallen in de omgeving (ik ga even uit van Chaam) maar is er niks waar je én een binnenbak hebt én waar je paard in een uitloopstal kan staan. Daar zal zeker interesse in zijn! Zeker voor de prijs die je aangeeft.
Vooral ook met ruime paddocks in de winter kun je punten scoren.
Is het 10min stappen of met de trailer naar het bos?

Edit: waar zit je ergens? In Gilze zou dit snel vol staan denk ik.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 17-02-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vaaleriee

Re: Is er behoefte aan een pensionstal tussen Breda en Tilburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:42

Zeker. Als ik naar mezelf kijk, was dit een stal waar ik naar op zoek was maar hier in de omgeving niet is. En als ik kijk in het topic 'stalling omgeving A58 Breda' ben ik niet de enige dus ik denk dat hier zeker behoefte aan is :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:42

Was hier laatst niet ook al een topic over? Alleen dan onder een ander account?
Het komt me ontzettend bekend voor.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:43

Cayenne schreef:
Was hier laatst niet ook al een topic over? Alleen dan onder een ander account?
Het komt me ontzettend bekend voor.

Ja, klopt, hier was laatst ook topic over, maar dan over de prijs die ze kon vragen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:47

Ik denk dat je poll niet gelukt is? Je kan nu je bericht nog wijzigen in ieder geval

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:50

Woon zelf niet meer in die omgeving, maar lijkt me dat naar deze opzet wel vraag is ja. Prijs is ook netjes te noemen.
Ook mooi dat je kan kiezen voor een box met uitloop.
Paarden lopen hele dag buiten?

Als die 10 min naar het bos in stap te paard is ( en niet 10 min met de trailer) dan zit je denk ik zo vol; immers goede faciliteiten wat betreft bakken, keuze uit soort stalling en goede uitrijmogelijkheden in de buurt.

Zo te lezen zou de enige kink in de kabel kunnen zijn hoe lang de paarden buiten staan in zomer en winter. Is dit een paar uur per dag bvb of de hele dag? En is dat op gras of een paddock?

Zou ik in de buurt wonen en een paard hebben zou ik zeker contact met je hebben opgenomen voor meer info in elk geval.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:59

Ik denk dat er op zich wel vraag naar is, als de paarden echt hele dagen buitenkomen. Die combinatie van goede faciliteiten, volpension en de hele dag buiten is - in Tilburg in ieder geval - nog niet zo makkelijk te vinden. Ook de prijs vind ik daarvoor heel redelijk. Mijn vraag zou inderdaad ook zijn of de afstand naar het bos te paard of met trailer is. Zeker de uitloopstal zou voor mij ook een waardevolle toevoeging zijn

Jilzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 12:21

01San schreef:
Ik denk dat je poll niet gelukt is? Je kan nu je bericht nog wijzigen in ieder geval

Mag ik je vriendelijk vragen wat de insteek van je reactie is? De aanname dat deze poll eerder is geplaatst kan ik hierbij ontkrachten.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:25

Jilzz als je geholpen wil worden is het misschien fijn om rustig te blijven reageren en niet formeel te worden bij antwoorden die je niet aanstaan.

Je kunt op bokt ook een poll maken waar echt op gestemd kan worden, en de scores openbaar zijn. Dat kan je misschien alsnog doen door je openings bericht aan te passen. zie anders de bokt help pagina: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Het_ ... s_en_posts

Jilzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 12:36

SillyB schreef:
Jilzz als je geholpen wil worden is het misschien fijn om rustig te blijven reageren en niet formeel te worden bij antwoorden die je niet aanstaan.

Je kunt op bokt ook een poll maken waar echt op gestemd kan worden, en de scores openbaar zijn. Dat kan je misschien alsnog doen door je openings bericht aan te passen. zie anders de bokt help pagina: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Het_ ... s_en_posts

Bedankt voor je tip. Ik zal deze eens bekijken. Ik ben nog niet zo bekend met de mogelijkheden binnen Bokt.nl

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:49

Hier twijfel.
Dit omdat er in mijn ogen zoveel stallen zijn tussen Breda en Tilburg. Chaamse bossen zijn geweldig. Dat vind ik een pré. De prijs is OK want je biedt veel.
Voordeel is dat in Bavel een manege gesloten is, dat was een grote manege. Dus dat betekent meer druk op het huidige aanbod. Die mensen reden in de Ulvenhoutse bossen als ze buiten wilden rijden.
Misschien dat het haalbaar is, want in die regio zijn ook heel veel paarden houders. Ik vraag me ook af dat mensen die op die Chaamse bossen afkomen, of die voor een heuse stalling zullen gaan of toch gaan kiezen voor de goedkopere varianten die die regio zeker kent. Want hun belangen liggen in het buiten rijden en af en toe uitwijken naar een bak is dan extra leuk en luxe. Maar hebben ze daar 300 euro voor over als je ook voor minder klaar kunt zijn?
25 paarden is kleinschalig. Dat is leuk denk ik. 10 minuten rijden is voor de echte buitenrijders goed te doen zeker als de weg er naar toe niet langs al te drukke wegen gaat, zodat ook de meer dressuurliefhebbers af en toe lekker naar buiten kunnen en durven te gaan.
Je hebt in Gilze, in Rijen ook luxe stallingen. Dus de kant die jij aangeeft, bij Chaam is misschien nog niet zoveel? Dat maakt het ook weer interessant voor mensen. Die kant ken ik niet zo goed.

Dus niet om te vervelen, integendeel, schrijf ik mijn stukje met vragen want het is zonde als iedereen enthousiast jaja zegt, en jij straks met het bedrijfsfiasco zit na al je investeringen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:54

pien_2010 schreef:
Hier twijfel.
Dit omdat er in mijn ogen zoveel stallen zijn tussen Breda en Tilburg. Chaamse bossen zijn geweldig. Dat vind ik een pré. De prijs is OK want je biedt veel.
Voordeel is dat in Bavel een manege gesloten is, dat was een grote manege. Dus dat betekent meer druk op het huidige aanbod. Die mensen reden in de Ulvenhoutse bossen als ze buiten wilden rijden.
Misschien dat het haalbaar is, want in die regio zijn ook heel veel paarden houders. Ik vraag me ook af dat mensen die op die Chaamse bossen afkomen, of die voor een heuse stalling zullen gaan of toch gaan kiezen voor de goedkopere varianten die die regio zeker kent. Want hun belangen liggen in het buiten rijden en af en toe uitwijken naar een bak is dan extra leuk en luxe. Maar hebben ze daar 300 euro voor over als je ook voor minder klaar kunt zijn?
25 paarden is kleinschalig. Dat is leuk denk ik. 10 minuten rijden is voor de echte buitenrijders goed te doen zeker als de weg er naar toe niet langs al te drukke wegen gaat, zodat ook de meer dressuurliefhebbers af en toe lekker naar buiten kunnen en durven te gaan.
Je hebt in Gilze, in Rijen ook luxe stallingen. Dus de kant die jij aangeeft, bij Chaam is misschien nog niet zoveel? Dat maakt het ook weer interessant voor mensen. Die kant ken ik niet zo goed.

Dus niet om te vervelen, integendeel, schrijf ik mijn stukje met vragen want het is zonde als iedereen enthousiast jaja zegt, en jij straks met het bedrijfsfiasco zit na al je investeringen.

Manege in Bavel heeft een doorstart gemaakt ;)

Ook dat klopt niet helaas. Er zijn wel stallen met luxe voor de mens, niet voor het paard ;) Of andersom: wel voor het paard, niet voor de mens. Maar een stal met veel weidegang én faciliteiten voor de ruiter, die zijn er niet (ik woon in die gemeente ;) )

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:02

Jilzzz schreef:
01San schreef:

Mag ik je vriendelijk vragen wat de insteek van je reactie is? De aanname dat deze poll eerder is geplaatst kan ik hierbij ontkrachten.

Omdat je poll dikgedrukt hebt staan boven in je openingspost, dacht ik dat het mislukt was.. ik wilde je alleen maar helpen om aan te geven dat de poll er niet bij staat.. normaal staat die dan boven aan en dan kan je een vinkje invullen .. op je aangeboden keuzes..

Dus ik dacht ik geef het even aan, want misschien had je dat zelf nog niet gezien zegmaar ..
En je kunt je bericht nog veranderen binnen een half uur geloof ik.. vandaar :)

Dit is even een voorbeeld van een poll boven een topic:

Afbeelding

@ SillyB: bedankt voor je toevoeging
Laatst bijgewerkt door 01San op 17-02-20 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:03

Ja, maar echt alleen en alleen als je kunt garanderen dat de paarden de hele dag buiten staan. Ook in de winter.

Er zijn in de regio genoeg pensionstallen, ook met binnenbak, maar zeer weinig die ook echt voldoende weidegang bieden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:04

Toen ik stalling zocht vond ik minder regio niet veel. Ik werk onregelmatig dus wil dat ook in de weekenden mijn paard buiten en binnen gezet wordt. Sommige sloten om 16.00 op zondag. Dan kan ik na het werk dus niet gaan.
Ik kon me niet vinden in het ruwvoerbeleid. Alle stallen waar ik me wel goed bij voelde hadden een wachtlijst en dan had ik de binnenbak al laten gaan...
Ik sta nu naar volle tevredenheid, dus ik ga niet verhuizen.
Maar de goede opties zijn echt wel beperkt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:07

Skippy01 schreef:
Manege in Bavel heeft een doorstart gemaakt

Dat wist ik niet, ik dacht in zeer afgeslankte vorm dat ze verder zijn gegaan en nogal wat mensen een andere plek hebben moeten zoeken.

Skippy01 schreef:
Ook dat klopt niet helaas. Er zijn wel stallen met luxe voor de mens, niet voor het paard ;) Of andersom: wel voor het paard, niet voor de mens. Maar een stal met veel weidegang én faciliteiten voor de ruiter, die zijn er niet (ik woon in die gemeente ;) )

OK, ik heb er jaren gewoond (RIjen), en ik dacht dat er in die regio, inclusief Molenschot, Rijen, Glize veel stallen waren met buiten staan. Breda, Galder heb ik dan nog niet meegenomen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:17

pien_2010 schreef:
Skippy01 schreef:
Manege in Bavel heeft een doorstart gemaakt

Dat wist ik niet, ik dacht in zeer afgeslankte vorm dat ze verder zijn gegaan en nogal wat mensen een andere plek hebben moeten zoeken.

Skippy01 schreef:

OK, ik heb er jaren gewoond (RIjen), en ik dacht dat er in die regio, inclusief Molenschot, Rijen, Glize veel stallen waren met buiten staan. Breda, Galder heb ik dan nog niet meegenomen.

Ah klein wereldje, ik woon al 20 jaar in Rijen ;)
We hebben hier best wat stallen, maar stallen die voor paard én ruiter veel bieden dus niet. Mijn paard staat 365 dagen per jaar op de weide, maar dat betekent wel dat ik alleen een buitenbak heb en die is niet altijd goed te rijden, waardoor eigenlijk alle wedstrijdruiters inmiddels weg zijn. Stallen waar ze wél faciliteiten hebben, leveren de paarden vaak op in qua uren buiten (max een uurtje of 6 dan per dag en bijvoorbeeld niet met sneeuw of vorst).

Jilzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 13:26

@ 01San > Je reactie was me niet helemaal duidelijk in navolging op de voorgaande posts mbt 'reeds geplaatste poll'. Maar bedankt voor je toelichting!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:31

De oude Roosberg staat inmiddels weer vol met een wachtlijst geloof ik. Verwacht ook niet dat ze daar stallen met uitloop hebben.

In Gilze zit echt bar weinig of heel kleinschalig. Het één of het ander; luxe met binnenbak en de paarden op stal óf 24/7 buiten met een schuilstalletje en een buitenbakje.
Rijen heeft van alles wat, daar zit genoeg.
Het zou er echt aanliggen in welk dorp je precies zit, hoe de weg naar het bos is en ik zou vnl de focus leggen op de stallen met uitloop.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:52

casperzazoe schreef:
De oude Roosberg staat inmiddels weer vol met een wachtlijst geloof ik. Verwacht ook niet dat ze daar stallen met uitloop hebben.

In Gilze zit echt bar weinig of heel kleinschalig. Het één of het ander; luxe met binnenbak en de paarden op stal óf 24/7 buiten met een schuilstalletje en een buitenbakje.
Rijen heeft van alles wat, daar zit genoeg.
Het zou er echt aanliggen in welk dorp je precies zit, hoe de weg naar het bos is en ik zou vnl de focus leggen op de stallen met uitloop.

Het lijkt wel of iedereen vooral denkt dat in zijn eigen dorp niet genoeg zit en in 'het dorp ernaast' wel. Wij missen in Rijen toch echt nog PP systemen of stallen met uitloop. Mijn stal heeft zo'n beetje de meeste weidegang, en dat is overdag (winter 9-5, zomer 9-7) en dan geen goede rijbak (wordt erg nat na regen en wat zwaar als het langdurig droog is).
In Gilze zitten 2 PP's nu (een hele kleine en een commerciëlere), richting Bavel ook een kleine particuliere PP, en er zitten 2 locaties waar de paarden overdag buiten komen en de nachten op stal tussen Gilze en Bavel.
Zowel in Rijen als op het stuk tussen Molenschot, Gilze en Bavel wel plaatsen met binnenbak en beperkt buiten (vooral paddocks, soms met in de zomer wel weidegang). Maar de mix mist echt wel :)
Op de route van Gilze richting Chaam weet ik het dan weer niet, is voor mij te ver uit de richting om daar te kijken.

Edit: er zal in Rijen wel meer pensionplek komen zónder veel weidegang. Ik heb vernomen dat manege de Vijf Eiken verder gaat als pensionstal en het manegedeel wordt afgestoten.
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 17-02-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:52

Jilzzz schreef:
@ 01San > Je reactie was me niet helemaal duidelijk in navolging op de voorgaande posts mbt 'reeds geplaatste poll'. Maar bedankt voor je toelichting!

Graag gedaan

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:00

[VSW] Stallings prijs voor mijn pensionstal

Klinkt bekend?
Is dit voor hetzelfde?
Ik zou overigens best interesse hebben al kom ik uit Kaatsheuvel, ik werk in molenschot en ook in rijen :) klinkt prima. Zoiets missen we wel

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:14

Skippy, ik dacht dat ze bij Steenhoven (of hoe het precies heet) uitloop of PP hadden?
In Gilze (of eigenlijk Molenschot) komt ook iets bij met veel weidegang / veel buiten.
Er zit vanalles maar volgens mij is dat voornamelijk 'gewoon bij mensen aan huis' die een stalletje over hebben. Dan moet je wel erg geluk hebben natuurlijk :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:18

casperzazoe schreef:
Skippy, ik dacht dat ze bij Steenhoven (of hoe het precies heet) uitloop of PP hadden?
In Gilze (of eigenlijk Molenschot) komt ook iets bij met veel weidegang / veel buiten.
Er zit vanalles maar volgens mij is dat voornamelijk 'gewoon bij mensen aan huis' die een stalletje over hebben. Dan moet je wel erg geluk hebben natuurlijk :)

Nee, dat is tot op heden nog niet van de grond voor zover ik weet (is bij ons om de hoek).
Ja klopt, bij mensen thuis is vaak meer mogelijk wat betreft veel buiten. Moet je inderdaad nét geluk hebben dat je daar een plekje treft / dat te weten komt. Ik heb zelf een tijdje in De Moer gestaan bij iemand aan huis op een mini-PP. Dat soort plekjes zijn er vermoedelijk meer?