Stallings prijs voor mijn pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xamavix

Stallings prijs voor mijn pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 00:24

Haii beste bokkers,

Ik ga mijn eigen pensionstal beginnen (het pand is binnenkort van ons) en ik vroeg ons af wat voor stal prijs zou passen bij wat ik aanbied. Ik heb natuurlijk zelf al een idee, maar zou graag weten wat andere mensen denken.

Wat mijn 'stal' te bieden heeft
- 2040 binnenbak
- (nu nog 2040) maar later 2060 buitenbak
- longeerbak
-Grote Inloopstal, die aansluit op de paddock paradise.
- was en poetsplaatsen
-kantine
-wc
- paddock paradise voor max 25 paarden, 20 van pensionklanten.
-voldoende schuilmogelijkheden.
- in de zomer beperkt weidegang
- onbeperkt hooi word door ons zelf gevoerd
- uitmesten wordt gedaan.
- paarden staan dus 24/7 buiten op een heerlijke ruime track zonder modder in de winter!
- geen achterijzers!
- dit is een 24/7 plek meer gericht op de sport. Dus voor en paard en Ruiter luxe.
Zodat ook sportpaarden lekker paard mogen zijn.
Het wordt vlakbij loonse en druunse duinen.

Mvg
Nastia

Ik hoor het graag!

Duran123

Re: Stallings prijs voor mijn pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:27

Klinkt goed!

Welke locatie? Prijzen zijn in de randstad bv stukken duurder dan in bv noorden van nederland

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:30

Ik lees even mee, zit in die omgeving.

xamavix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 00:38

Duran123 schreef:
Klinkt goed!

Welke locatie? Prijzen zijn in de randstad bv stukken duurder dan in bv noorden van nederland

Dicht bij kaatsheuvel, dus zeker niet randstad haha

xamavix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 00:39

Saskia9 schreef:
Ik lees even mee, zit in die omgeving.

Gaat helaas wel een paar jaar duren voor we ook daadwerkelijk pensionklanten willen verwelkomen omdat we eerst alles willen afmaken. Sorry daarvoor

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:44

Geeft niet hoor, ben niet op zoek maar wel altijd nieuwsgierig naar wat er in de omgeving is of komt. Succes in ieder geval!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:42

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:51

Omgeving Emmen betalen we 210 voor dergelijke lokatie.
Vorig jaar, omgeving Uden, betaalden we 180 maar dat was zonder binnenbak, we konden wel gebruik maken van binnenbak in de buurt voor 25 euro per maand.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:57

Ik sta in de kop van Noord-Holland en betaal 300 Euro per maand voor een nette gewone (niet paddock paradise) stal met een buitenbak, longeerkraal en stapmolen. Daarvoor moeten we zelf binnenzetten en zelf de paddocks uitmesten. De uitrijmogelijkheden zijn bij ons slecht.
Voor zoiets als jij nu aanbiedt zou ik zeker 300 Euro over habben.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:59

Ik weet niet hoe het zit bij jullie in de regio, maar ik zou er rond de 350-450€ wel voor over hebben. Mits er hele goede bodems in de banen liggen.

Enige nadeel wat ik hier zie is de inscharing in de grote groep. Daar zul je wel met een goed plan voor moeten komen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:04

Ik heb altijd in de omgeving Vught - Helvoirt gestaan. Betaalde dan voor volpension met ongeveer dezelfde faciliteiten minstens 300,-. Dat was dan geen pp, dus minder luxe voor het paard, maar wel binnenbak, buitenzetservice etc. Qua prijs zou ik daar wat boven gaan zitten en ik zou er zelf zeker 400,- voor over hebben. Maar dat komt misschien ook omdat ik nu in de Randstad woon en wat hogere prijzen gewend ben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:06

Hier in groningen zou 250 kunnen vragen denk ik

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:12

Denk dat je idd de 300,- wel haalt of overheen kan gaan. Mits de faciliteiten zo luxe blijven als dat ze klinken ;)
Zelf totaal geen werk hoeven doen als pensiongast zorgt vaak voor een flink hogere prijs, wat ook terecht is voor die luxe.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:19

In de buurt van Utrecht zou ik hier zeker 400 euro voor over hebben. Mits(!) ik dus zelf niets hoef te doen en het spul echt netjes en ruim opgezet is. Dus geen houtje touwtje hekken, stallen etc. maar ook niet tot de max volgepropt met paarden waardoor het allemaal net niet werkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:12

Zeker 350+ per maand.
Ik denk alleen dat het in een grote groep houden van sportpaarden wel heel goed gemanaged moet worden

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:14

Hoe groot is het terrein waar je de 25 paarden op zetten wil? Heb je mogelijkheden als er een paard apart moet? Privé boxen?
Wat is de ruimte in de overkappingen?
Wat is beperkt weidegang? Hoeveel gras is er?

xamavix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 10:21

knollentuin schreef:
Hoe groot is het terrein waar je de 25 paarden op zetten wil? Heb je mogelijkheden als er een paard apart moet? Privé boxen?
Wat is de ruimte in de overkappingen?
Wat is beperkt weidegang? Hoeveel gras is er?

Het terrein is als pp ingericht, daarbij kunnen dus makkelijk 20_25 paarden op. We hebben 2 stallen nog staan voor het geval van blessure, en we gaan in de toekomst nog paddocks bouwen. De Inloopstal stonden vroeger 10 boxen in, dus die is ru om in te staan, en dan zijn er nog overdekte voederplekken. Beperkt weidegang is 1 a 2 uurtjes per dag voor paarden die het willen. Want we hebben door de grote pp bijna geen weiland meer over

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:30

Wat is de grootte van je terrein? 1 ha ,2 ha? Voor ik m'n paard ergens neerzet zou ik dat willen weten, ik zie tegenwoordig meerdere stallen met 20-40 paarden op een hoopje met een rondje te lopen aka paddock Paradise, nou ik vond er niks paradijselijks aan

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:31

het zou voor mij heel erg afhangen van de kwaliteit van de bodems van zowel rijbanen als paddocks en de uitrij mogelijkheden. (als in, direct het bos in, of minimaal 10-15 minuten over het harde) en ook de kwaliteit van het ruwvoer.
Je wilt het een beetje een sportstal maken, maar ruiters die echt in de sport zitten, zullen 9 van de 10 keer achter ijzers willen om in het buitenseizoen op gras te kunnen starten. Ook afhankelijk van de buiten rij mogelijkheden en hoe ver je over het harde moet stappen, zijn bij sommige achter ijzers nodig. Dus waarschijnlijk bedoel je fanatieke recreatieruiters die graag in een goede bak rijden en niet perse alleen maar wei en buitenrij mogelijkheid hoeven.
qua prijs zou ik denken aan 275 tot 350 euro afhankelijk van bovenstaande.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:41

Ik zou ook willen weten hoe groot het terrein is voor ik een prijs indicatie zou kunnen geven.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:00

Inderdaad de grootte van het terrein, oppervlakte van de weilanden is toch wel een bepalende factor. Grootte van de schuilstal? Wat bedoel je met extra schuilmogelijkheden, zijn dat kleinere schuilstallen of enkel beschutting van bomen ?
Min breedte van de track?
Wat is het voerbeleid? Nemen jullie elk paard 2x/dag apart om bij te voeren of is het enkel hooi en moeten de klanten zelf voor de rest zorgen?

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:04

Wanneer zou je dan klanten willen verwelkomen?
Je typt dat het nog jaren duurt maar waarom dan nu al een prijs weten, dat zou ik dan gaan vragen als het zover is want bij jaren later kan er heel veel veranderd zijn...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:17

Klinkt als een super plek!
Krachtvoer en/of bijvoer moet je zelf geven als pensionklant?

Qua prijs zou ik hier (moest ik maar 1 paard hebben) +- 325-350 euro voor over hebben. (oke, minder is natuurlijk fijner, maar een plek met 24/7 buiten, degelijke ondergronden, onbeperkt hooi en ook nog mogelijkheid om te trainen is wel iets waard, zeker als je niet moet uitmesten. (en ze ook effectief proper staan dan.)
Krachtvoer zou ik bij voorkeur liever zelf voorzien, maar als de optie er is om bv klaargezet voer een keer per dag door jullie te voeren is dat wel fijn (met oog op een ouder paard die bv beter meerdere porties per dag krijgt.), maar geen must.
Wel vind ik een kudde van 25 paarden in 1 groep wel veel. Ik zie dan liever kleinere groepjes van 4-6 dieren. (en eventueel in de zomer als ze op grotere weilanden staan allemaal samen in 1 groep).
Met 25 dieren heb je ook al minstens 6 grote weideruiven nodig inclusief de nodige verharding, hele ruime schuilstallen/afdaken en paden van minstens 10 m breed imo. (ik zou het niet willen zien dat mijn dominante merrie op een pad van 4 m in het midden van de groep terecht komt, dan sneuvelen er andere paarden. Voor mijn oudje die niet zo snel meer wegkomt zou in een dergelijke groep tussen twee dominante in raken ook vrij dramatisch zijn.)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:21

koetje28 schreef:
Wanneer zou je dan klanten willen verwelkomen?
Je typt dat het nog jaren duurt maar waarom dan nu al een prijs weten, dat zou ik dan gaan vragen als het zover is want bij jaren later kan er heel veel veranderd zijn...

Nou, ze schrijft 2040 binnenbak en 2060 de buitenbak. Dat duurt dus nog 20 en 40 jaar. Dat is nog niet heel ambitieus zeg maar.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:25

Roodvos schreef:
Nou, ze schrijft 2040 binnenbak en 2060 de buitenbak. Dat duurt dus nog 20 en 40 jaar. Dat is nog niet heel ambitieus zeg maar.

Droog. :')