Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liberty schreef:Wij hebben bij al onze paarden een little bit hooizak, https://littlebitfeeders.com/
Ik weet niet hoe groot je paard is? Wij hebben alleen de grote zakken, en voor onze grotere paarden hebben wij ze groter laten maken bij haar, die hebben net wat meet nodig dan de pony's
DubbelDun schreef:Voer je nu echt droog hooi of kuil/voordroog ?
Ipsilonka schreef:En met zoveel lucerne trek je ook de calcium/fosfor verhouding uit elkaar volgens mij. Hoe compenseer je dat?
En ik heb de hayplay bag maar als ze dat door hebben eten ze evengoed vrij snel.
DubbelDun schreef:Van kuil en voordroog is bekend dat veel paarden er een gevoelige maag tot maagzweren van kunnen krijgen zeker als het paard ook al een stresskikker is.
Overigens is te grof (droog) hooi voor paarden met een gevoelige maag ook niet het beste ruwvoer.
Libbylove schreef:[ [url=m/wfOtEf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb deze te koop mocht je interesse hebben.
Ideaal ding. Ik vind netten ook maar eng en vind dat in netten te weinig kan, weet niet hoeveel uur je paard op stal doorbrengt maar vaak is de hoeveelheid in een net niet voldoende. Zeker bij maagzweren wel een puntje natuurlijk.
Bij ons wordt er ook machinaal gemest maar deze kun je er makkelijk af schuiven waardoor hij aan de kant kan als het nodig is. Laat maar weten als je het iets vindt!
mirim schreef:Zijn jullie met paarden die dekens dragen niet huiverig voor een hooinet ?
Mijn , doorgaans stoïcijns , paard heeft een keer met de sluiting van zijn deken in een net gehangen. Hij ging werkelijk door het lint ! ( voor zover hij kon , hangend op zijn kont aan het net ).
Een hooitas doet het wel. Maar de gaten zijn te groot om hem de hele nacht rustig te laten eten.