Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babidi schreef:Het is inderdaad in de bebouwde kom.
En ik vind het vooral erg zielig voor dat diertje.
Zelf mee wandelen gaat ook niet meer.
Omdat ik de instanties erop heb gestuurd is onze verbandhouding niet meer optimaal...
Marije_1997 schreef:Is het binnen de bebouwde kom? Dan mag er vaak geen vee in de achtertuin gehouden worden. Buiten de bebouwde kom mag dit gewoon. Je kan melding maken dat je het bijv niet okay vind hoe de pony word gehouden.
Als gemeente en politie niets doen, is er dus ook vaak niets aan de hand.
Marije_1997 schreef:Is het binnen de bebouwde kom? Dan mag er vaak geen vee in de achtertuin gehouden worden. Buiten de bebouwde kom mag dit gewoon. Je kan melding maken dat je het bijv niet okay vind hoe de pony word gehouden.
corientjuhh schreef:Marije_1997 schreef:Is het binnen de bebouwde kom? Dan mag er vaak geen vee in de achtertuin gehouden worden. Buiten de bebouwde kom mag dit gewoon. Je kan melding maken dat je het bijv niet okay vind hoe de pony word gehouden.
Is dat zo? In mijn vorige woonplaats waren wel paar straten met huizen met grond er achter waar paarden werden gehouden. Het gaat hier dan om meer dan 50m2. Maar het is wel binnen de bebouwde kom
anjali schreef:Ik zou veel liever hebben,qua overlast, dat de buren een pony in de achtertuin zouden hebben dan voortdurend blaffende honden of pubers met geluidsboxen. Of die pony goed verzorgd wordt of niet dat is een andere kwestie.
Keet schreef:Even kijken wat erover staat in de AVP en als daarin staat dat het niet mag een handhavingsverzoek indienen bij de gemeente. Daarop moeten ze handelen
Kidde schreef:Een paard is een huisdier en geen vee en mag dus gewoon in een tuin worden gehouden: https://www.recht.nl/nieuws/bhv/128772/ ... ven-staan/
Helaas is het in Nederland niet verboden om paarden alleen te houden, dus ik denk dat als er verder geen overlast is het moeilijk is om er iets aan te doen
Marije_1997 schreef:Kidde schreef:Een paard is een huisdier en geen vee en mag dus gewoon in een tuin worden gehouden: https://www.recht.nl/nieuws/bhv/128772/ ... ven-staan/
Helaas is het in Nederland niet verboden om paarden alleen te houden, dus ik denk dat als er verder geen overlast is het moeilijk is om er iets aan te doen
Die link werkt niet?
Maar ik heb altijd geleerd en gehoord dat paarden groot vee zijn. Geen huisdieren?
Citaat:Pony is huisdier, geen paard
Een huurder gebruikt de schuur achter zijn huis als stal voor een pony. In tegenstelling tot de verhuurder vindt de rechter de pony geen ongebruikelijk huisdier: het staat immers op de huisdierenlijst.
ECLI:NL:RBNNE:2015:1602 (Rechtspraak.nl)
Kidde schreef:Een paard is een huisdier en geen vee en mag dus gewoon in een tuin worden gehouden: https://www.recht.nl/nieuws/bhv/128772/ ... ven-staan/