Voer thuis opslaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voer thuis opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:47

Ik moet mijn voer thuis opslaan en ik heb soms wel meerdere soorten voer staan.
Nu wonen we niet groot en maar een klein schuurtje,
En aangezien hier soms zulke creatieve bokkers zijn..

Ik heb nu 1 ton in de schuur en een roller box in ons hele kleine keldertje: dat is niet de meest handige plek om op te slaan.
Nu zag ik van de week deze boxen bij Ikea maar geen idee of hier een zak brok/ muesli in kan ( dus geen grote volume ruwvoermixen).

https://www.ikea.com/nl/nl/p/sortera-af ... -10255897/

https://www.ikea.com/nl/nl/p/sortera-af ... -70255899/

Andere tips?

Hilary

Re: Voer thuis opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:48

In de grote sortera past een zak voer. Je kunt ze stapelen, maar doe er dan een plankje tussen die rust op de zijwanden, dan zakt de deksel minder snel door.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:50

En in de grootste maat (60l) past ook een grote zak lucerne. Ik gebruik ze inmiddels een jaar, bevalt erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:51

Ah! Dan zou dat best wel eens handig kunnen zijn.
Past er ook een voerschep door de opening?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:52

Oh zo’n gele heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Ik heb drie maatbekers van de Action, die passen alledrie. Als ik er morgen aan denk, zal ik het proberen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:56

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:59

Ik heb ook de sortera. Past een zak van 20kg voer (of 25kg bietenpulp) in, maar een zak lucerne past bij mij toch net niet. Voerschep (standaard van Pavo oid) past er ook door, maar je moet hem wel plat leggen, dus niet helemaal handig als je echt een volle schep nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:00

Dank!
Nouja ik zou ook natuurlijk met een bekertje kunnen scheppen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:22

Afvalstoffendienst vragen om oude kliko's?
Heb ik ook gedaan, ideaal.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:50

Anoniem schreef:
Ik moet mijn voer thuis opslaan en ik heb soms wel meerdere soorten voer staan.
Nu wonen we niet groot en maar een klein schuurtje,
En aangezien hier soms zulke creatieve bokkers zijn..

Ik heb nu 1 ton in de schuur en een roller box in ons hele kleine keldertje: dat is niet de meest handige plek om op te slaan.
Nu zag ik van de week deze boxen bij Ikea maar geen idee of hier een zak brok/ muesli in kan ( dus geen grote volume ruwvoermixen).

https://www.ikea.com/nl/nl/p/sortera-af ... -10255897/

https://www.ikea.com/nl/nl/p/sortera-af ... -70255899/

Andere tips?

Sortera is niet muisbestendig (die ga je krijgen met zulke bakken) en kan gestapeld niet tegen dat gewicht.
Moet je solide stapelbare voertonnen hebben, dan moet je bij amazon kijken naar deze (goed, maar DUUR) :
https://www.amazon.de/dp/B0002H3S5K/ref ... T74QRRTQEB
Voordeel is dat je dan niet hoeft te tillen, want je kan ze zo volgieten en leegscheppen.

Anders zit je vast aan een soort stelling en bv gewone voertonnen via marktplaats. Die zijn goedkoper, maar zonder meubel niet te stapelen en je moet tillen met vullen als je ivm ruimte moet stapelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:51

Hmmmmm muizen moet ik niet hebben nee...
Dan toch maar nog een ton erbij ofzoiets

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:03

Die Ikea sortera hebben wij al een jaar of 7, nog nooit muizen in gehad. Ratten ook niet, terwijl de ton kippenvoer door een rat was doorgeknaagd. Zo’n blauwe ton met een zwart klemdeksel.
We bewaren in onze sortera’s muesli, vitaminebrok, lijnzaad, brood, Marstall wiesen fasern (1 zak past precies).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:22

MyrtheJ schreef:
En in de grootste maat (60l) past ook een grote zak lucerne. Ik gebruik ze inmiddels een jaar, bevalt erg goed!

Ik moet mijn lucerne toch echt verdelen over 2 sortera verdelen, ook al heb ik de grootste maat. Mijn voerschep past er niet door eigenlijk, alleen op zijn kant dus ik kan niet scheppen. Maar ik zet degene die ik gebruik bovenop, waardoor ik de deksel kan optillen. Ze zakken hier wel iets door, maar niet extreem eigenlijk, maar misschien omdat we de lucerne erin hebben en de muesli in een voerton.

Hier zijn de muizen er trouwens wel aan begonnen en doorheen gekomen, maar we hebben ze al jaren en het is een klein stukje. Muizen zijn gewoon erg goed in van alles stuk krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:13

Hmmm als muizen erdoor kunnen zie ik dat niet zo zitten.
Dan is een ton meer muis proof..

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:35

Ik heb zehier nu ruim een jaar staan, zitten zeker muizen in de stal en toch echt geen enkele die erdoor raakt hier... :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:54

Je moet inderdaad wel even rekening houden met het feit dat ik ze al 8? jaar oid heb. :') In ieder geval minimaal 5 jaar en er is bij 1 een klein gaatje in gekomen, maar ze kiezen toch voor andere tonnen/bakken blijkbaar. Dat gaatje zit er al jaren, maar geen muizen er in en wordt niet groter. Misschien was het sowieso een zwakke plek?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:12

Heb hier al jaren sortera bakken staan met voer. Een paar geleden is er in 1 bak een muis gekomen. Maar de bakken zijn veranderd. Zijn steviger en opening bij het "scharnier" is kleiner dan bij de oude bakken. Hier i.i.g. geen muizen in de bakken
Wel inderdaad een plankje tussen de bakken doen als je ze op gaat stapelen. Dit ivm doorbuigen van de deksels

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:24

Ik heb een grote kliko gekocht, daar past heel wat in. Droog en muisvrij.
Enige nadeel is dat het vrij zwaar is om de zakken er in en uit te tillen.
Ik heb 2 sortera bakken voor het hooi van mijn konijnen, maar ik vind ze gestapeld nogal gammel, heb er een band om gedaan maar dat helpt niet echt.
Vraag me ook af of er geen muizen in kunnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:04

Ik heb ook de grote Sortera bakken binnen staan. Geen muizen, maar wel zelf een stelling gemaakt om ze in te zetten, want met een zak voer er in zakken ze te veel door en vullen met gestapelde bakken met een houtje is elke keer opnieuw de boel van elkaar halen en weer opstapelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:07

Wij zouden ze t liefste in de schuur zetten,
Maar dat is niet perse handig dus...
Denk toch dat ik even rondzoek voor een extra tonnetje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:09

Als je een beetje handig bent kun je de deksels van de Sortera verzwaren en dan komt er ook geen muis meer door :)

Of een oogje aan de bak maken en dan met een elastiek met haakje het deksel vastzetten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:12

Ik weet niet of je er plaatse genoeg voor hebt maar ik gebruik een oude vrieskist. Motor is eruit. En de deksel heeft extra klips om hem goed te sluiten. Muis vrij en gezien mijn voerschuurtje niet waterdicht is komt er ook wel eens water op zonder problemen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:15

Wij hebben een kapotte diepvrieskist. Ideaal. Gewoon de deksel open en scheppen. Passen meerdere zakken met brok in. Voer wat we minder gebruiken gaat een een ton die ik volgens mij van Agradi heb.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:32

Ik heb ook zon oude diepvrieskist, en hier staat hij in de stal waar plek genoeg is, maar het is een lomp groot ding. En met weet ik hoeveel verschillende soorten voer heb passen er maar 6 zakken in de kist (4 soorten voer) en gebruik nog steeds extra tonnen voor het overige. Aangezien wij gaan verhuizen, lees ik met interesse mee. Ik heb ook al wat soorten stapelbare bakken gevonden, kwa prijs zeer uiteenlopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:39

Ik heb toch maar gewoon gekozen voor een extra tonnetje..