Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilja_1997 schreef:Is het mogelijk om het gesprek met ze aan te gaan en aan te geven dat je langer buiten echt noodzakelijk vindt? En dat je uitlegt dat je graag wilt blijven, maar als dat niet mogelijk is je verder gaat kijken naar iets wat paardvriendelijker is?
AmyJamess schreef:Familie of niet, als je het niet mee eens bent met het beleid moet je gewoon weg gaan.
Persoonlijk was ik ook vertrokken als mijn pony hele dagen op stal moest staan.
Gewoon eerlijk zeggen waarom je weg gaat.
Misschien dat hij zich dan nog wel bedenkt. Maar het moet ook leuk voor jou blijven, en volgens mij ga je nu niet met plezier naar stal als ik dat zo lees.
Kies voor jou en je pony
troi schreef:Ik zou vertrekken maar wel de kosten vergoeden. Eerlijk is eerlijk, ze hebben flinke kosten voor je gemaakt en hem zo peren zonder vergoeding kan je eigenlijk niet maken!
troi schreef:Ik zou vertrekken maar wel de kosten vergoeden. Eerlijk is eerlijk, ze hebben flinke kosten voor je gemaakt en hem zo peren zonder vergoeding kan je eigenlijk niet maken!
Dioxide schreef:troi schreef:Ik zou vertrekken maar wel de kosten vergoeden. Eerlijk is eerlijk, ze hebben flinke kosten voor je gemaakt en hem zo peren zonder vergoeding kan je eigenlijk niet maken!
Volgens het verhaal TS heeft toch niet gevraagd danwel de beslissing gemaakt om een gloednieuwe box aan te schaffen? Waarom zou ze zich dan verplicht moeten voelen om de kosten voor die box op zich te nemen?
.
Anique86 schreef:troi schreef:Ik zou vertrekken maar wel de kosten vergoeden. Eerlijk is eerlijk, ze hebben flinke kosten voor je gemaakt en hem zo peren zonder vergoeding kan je eigenlijk niet maken!
Ik snap je, maar ik heb niet gevraagd om een nieuwe stal, ik vond een "provisorische" oplossing ook goed. Ze hebben die stal aangeschaft omdat het vorige paard van hun dochter terug kwam en ze mij ook een plek beloofd hadden.
Ik vind het erg lastig. Maar ik vind het wel heel veel om de volledige 2500 te gaan betalen voor een box die zij zo nog weer kunnen verhuren maar die ik niet meer ga gebruiken.
Annelien92 schreef:GDG schreef:Heb je ook afspraken gemaakt voordat je er kwam staan? Heb je gevraagd naar het buiten staan? Was er verteld dat ze bij nat weer niet op de wei zouden komen en dat ze niet zonder toezicht in de bak gaan?
Dit is wat ik me ook afvraag, is dit niet besproken vooraf?
Gini schreef:Voor deze 2 weken kwam je paard wel voldoende buiten? En wat als het water wegtrekt, mogen ze dan wel weer buiten? Ben je zeker dat het bij die vrouw beter is?
_Lorette_ schreef:De nieuw gebouwde box 'vergoeden' vind ik vreemd. Er is geen schade gemaakt door jouw paard, neem ik aan. Hooguit normale gebruikssporen? Bij betalen van 2500 euro vind ik dat je ook volledig eigenaar bent van de stal en dat je die kan meenemen en mag verkopen. 2500 euro betalen en de stal NIET krijgen/meenemen vind ik helemaal niet reëel. Jij hebt niet om de investering gevraagd en de boer kan de stal blijven verhuren als hij dat wil. Een deel van de stal betalen vind ik ook niet reëel, hooguit een noodoplossing om de relaties goed te houden in de familie.
Wel begrijp ik heel goed dat je je bezwaard voelt. Het is familie en er zijn flinke kosten gemaakt. Daarom zou ik nogmaals je problemen voorleggen en daarbij ook aangeven dat je andere stalling overweegt, waar het paard genoeg buiten komt met soortgenoten. Ik zou daarbij wel aangeven dat je je bezwaard voelt, omdat er een stal is gebouwd. Zo komt het vertrek sowieso niet rauw op zijn dak vallen, je geeft hem nog een kans om het op te lossen en hij kan desgewenst zijn gevoel uiten over de nieuw gebouwde box. Met wat geluk maakt het niet uit (vb: hij wilde sowieso een nieuwe stal, hij wil de stal wel weer verkopen of hij weet er al een andere huurder voor). Met wat pech vindt hij het heel vervelend. Je weet het pas als je het aangeeft en hem de kans geeft om te reageren. Ik vind het netjes als je dit tegen hem zegt, zodat hij weet dat je niet klakkeloos overstapt naar een andere stal. Je bent je bewust van de gemaakte kosten en je hebt je zorgen diverse keren aangekaart en geprobeerd om een oplossing te vinden. Besluit je vervolgens om naar een andere stal te vertrekken, dan vind ik dat je het netjes hebt gedaan.
Geef je vertrek op tijd aan, betaal de stalhuur en geef eventueel een kleinigheidje voor de tijd daar.
De boer heeft misschien speciaal voor jullie een uitgave gedaan, maar jullie hebben er niet om gevraagd, hij had jullie de stalling ook kunnen afzeggen (i.p.v. investeren) en hij weet (had kunnen weten) dat het kopen van een box/stal geen garantie geeft op permanente verhuur. Ik zou daarom niet meteen verwachten dat de man boos wordt, maar ik ken hem niet. Ik zou me daar druk om gaan maken als het aan de orde is, nu nog niet.
Succes!
Flash111 schreef:Ik begrijp dat je uw paard graag langer buiten hebt maar ik heb ook alle begrip voor het standpunt van de boer. Op dit forum wordt mijn inziens sterk overdreven met wat men onder paardenwelzijn verstaat.
Rekening houdende met de huidige natte ondergrond en de naar ik vermoed tijdelijke maatregel zal uw Tinker geen nadeel ervaren wanneer hij dagelijks maar een tweetal uren naar buiten kan. Als er geen andere storende elementen zijn blijf je best waar je bent. Het lost tevens het probleem van de nieuwgebouwde stal op en bant een eventuele familieruzie bij de verhuis van uw paard.
Flash111 schreef:Ik begrijp dat je uw paard graag langer buiten hebt maar ik heb ook alle begrip voor het standpunt van de boer. Op dit forum wordt mijn inziens sterk overdreven met wat men onder paardenwelzijn verstaat.
Rekening houdende met de huidige natte ondergrond en de naar ik vermoed tijdelijke maatregel zal uw Tinker geen nadeel ervaren wanneer hij dagelijks maar een tweetal uren naar buiten kan. Als er geen andere storende elementen zijn blijf je best waar je bent. Het lost tevens het probleem van de nieuwgebouwde stal op en bant een eventuele familieruzie bij de verhuis van uw paard.
IHN schreef:waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan is dat paard wel naar buiten mag.
Echter, de paarden van de boer zelf wil hij niet buiten hebben en dan staat het paard van ts alleen buiten en dat wil ze dus ook niet.
Je mag natuurlijk gewoon gaan. Ik vraag me wel af hoe dan de verstandhouding wordt, want ik zou niet blij met je zijn. Er is een spliksplinternieuwe box aangeschaft voor je...kun je wel zeggen: hoefde voor mij niet. Hij heeft het wel voor jou gedaan, omdat hij zijn belofte wilde houden en kennelijk je paard ook gewoon een fijne stal wilde bieden ipv een tochtig ding. Daarbij speelde mss ook mee, dat hij er wel aan dacht dat je familie was, en hij geen gedonder wilde...
je geeft aan dat er niks besproken is. Dit is toch echt jouw fout en niet de zijne..hij heeft zijn paarden ws altijd zo gehouden, en het was aan jou om onderzoek te doen.
Je geeft ook aan dat ze nu eigenlijk wel elke dag op de bak komen, behalve het paard van de boer zelf.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je dit wel handig vond toen je geen andere optie had..nu blijkt de andere optie toch te kunnen en ga je smoesjes verzinnen om je geweten te sussen. We zitten nu nl. al half december. Je zegt eerst dat hij de laatste 2 weken niet buiten is geweest, later is het ineens in totaal maar 20 dagen vanaf 1 oktober, en ergens anders zeg je weer dat ze nu wel bijna dagelijks op de bak komen...je geeft ook aan dat het niet mag, maar de boer heeft gezegd dat het wel mag, alleen hun paarden niet.
Je hebt gewoon het recht. En nee, je hoeft geen stal te vergoeden want je hebt er idd niet om gevraagd.
Je had echter ook kunnen aangeven dat je zelf wel een andere plek ging zoeken en hij echt geen stal hoefde aan te schaffen..heb je ook niet gedaan, want je hield hem wel aan zijn afspraak. En die heeft hij gehouden en zelfs veel meer dan dat.
Nu komt er iets beters voorbij, en heb jij ineens moeite met allerlei dingen.....en probeer je hier medestanders te vinden die je gaan zeggen dat je groot gelijk hebt.