Wat mag deze pensionstalling kosten regio drenthe/groningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Harry72

Wat mag deze pensionstalling kosten regio drenthe/groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 01:59

Een vraagje: wat mag een pensionstalling /boxhuur per maand kosten in de regio Drenthe /Groningen.
Het gaat om de kale boxhuur+mestafvoer maar zonder hooi en stro en krachtvoer want daar mag je zelf voor zorgen of eventueel overnemen van de pensionstal en zit daarom ook niet bij de boxhuur inbegrepen.
Bij de boxhuur zit wel in: 1 dagdeel( morgen of middag) in een paddock van ca. 12 x 6 (weide gang is niet mogelijk)
En vrij gebruik van een rijhal.
Voeren wordt 'smorgens gedaan door pensionhouder maar 'savonds moet je zelf voeren en dan ook hooi en brokken klaar zetten voor de volgende morgen. De ochtend groep paarden wordt door de pensionhouder door de week buiten gezet en rond de middag geruild met de middag groep.
De middag groep moet zelf weer binnen gezet worden.
In het weekend alles zelf binnen en buiten zetten of onderling regelen.
Uitmesten en mestruimen in de paddocks moet je ook zelf doen.
Wat mag deze huur per box maximaal kosten per maand ????

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 02:05

Niet zoveel....75 euro?
Ik zou er in ieder geval niet veel voor over hebben. Geen weidegang, maar heel beperkt buiten en op een heel klein stukje. Heel veel zelf doen en/of regelen...nope.
Ik zou het zoeken naar een fijnere plek voor paard en baas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 02:32

Ik ken de regio niet qua prijzen,

Maar je hebt dus de huur van de accommodatie (stal, paddock en rijbaan), een dienstverlening: er wordt voor je gevoerd 1x per dag, alsook 1x per dag voor je buitengezet. Dan nog de bijdrage in de mestafvoer.

Ik denk ongeveer 100 euro.

Kleine toevoeging: het ligt er natuurlijk ook aan hoe luxe of net niet-luxe de accommodatie is. Dat bepaalt ook veel.

Harry72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 02:49

Djali schreef:
Ik ken de regio niet qua prijzen,

Ik denk ongeveer 100 euro.

Kleine toevoeging: het ligt er natuurlijk ook aan hoe luxe of net niet-luxe de accommodatie is. Dat bepaalt ook veel.

De accommodatie is deels verouderd deels nieuw. De nieuwe rijhal is in de zomer zo loei heet en stoffig overdag dat je niet in kunt rijden alleen 'savonds heel laat of 'smorgens vroeg. het oude gedeelte met de voer en stro opslag en zadelkamers is deels het dak lek.
Het is allemaal erg basic en niks geen luxe, maar dat hoeft dan ook niet zo zeer.
Het gaat mij er om wat jullie voor zo'n stal zouden overhebben, wat dit mag kosten maximaal.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 07:09

Ik woon in deze omgeving en kan voor €250,- stalling vinden waar binnen/buiten zetten, mesten, etc allemaal voor je gedaan wordt... dus denk kale stal met zeer beperkte vrije uitloop (halve dag paddock) en veel werk voor eigenaren... ik zou mijn paard er niet neerzetten... en ken ook weinig anderen die dit aantrekkelijk zouden vinden.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 18-12-19 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 07:11

Je hebt zelf de locatie zeker en wilt nu prijzen weten voor de verhuur :+

Bij 50 euro houd het wel op, de rest moet je bij kopen en je moet zelf nog een deel van de werkzaamheden doen. Plus, een halve dag paddock als enige buiten. Dat zou sowieso al een no go zijn.

roekes

Re: Wat mag deze pensionstalling kosten regio drenthe/groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 07:18

Als ik er geld voor zou krijgen zou ik mijn ponys er nog niet neerzetten.... ze lopen 24/7 buiten. Een box is niks voor mij en mijn ponys :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 07:44

Tsja maar er zijn ook mensen die alles in eigen beheer willen en die 24/7 buiten niks vinden.
Ik ben 20 jr geleden op een vergelijkbare stal begonnen met mijn eerste pony, alleen zonder binnenbak.
Normale box was uit m'n hoofd €75

Was trouwens helemaal niet zo dramatisch hoor, juist heel leerzaam want ik heb toen wel geleerd wat er allemaal bij komt kijken. Van april tot oktober stonden ze 24/7 op de wei wat aangeboden werd door de rijvereniging.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:22

Is geen weidegang enkel in het winterseizoen? Of heel het jaar door?

Ik vind t op zich niet heel verkeerd klinken. Lekker alles in eigen beheer. Ik denk dat 75 - 100 redelijk is. Mits er in de zomer wel ruim weidegang mogelijk is en ze in de winter hooi krijgen op de paddock.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:26

Ik denk zo 100 -125 Euro, het klinkt niet zo verkeerd en ik zou er wel interesse in hebben eventueel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:30

roekes schreef:
Als ik er geld voor zou krijgen zou ik mijn ponys er nog niet neerzetten.... ze lopen 24/7 buiten. Een box is niks voor mij en mijn ponys :=

Mijn idee ook. Een dagdeel per dag in een mini paddockje is mijn inziens een slechte stalling. Ik gok dat ze daar allemaal apart in een paddock staan gezien de afmeting.

Ik snap dat niet iedereen 24/7 buiten kan/wil voor zijn paarden. Maar ik zou dan doorzoeken naar een stalling waar paarden langer buiten staan en op een grotere en uitdagendere paddock. Dat zou zeker in die regio wel te vinden moeten zijn?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:30

Ik heb super fijn gestaan op iets redelijk vergelijkbaars, voor €100 per maand. :)
Er was wel weidegang in de zomer (dus geen hooikosten etc). En geen verplichtingen naar andere stalgenoten, echt alles zelf tenzij je zelf onderling wilt regelen. En een staleigenaar die hielp met de hooibalen enz.

Harry72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 12:19

Froukje schreef:
Je hebt zelf de locatie zeker en wilt nu prijzen weten voor de verhuur :+

Bij 50 euro houd het wel op, de rest moet je bij kopen en je moet zelf nog een deel van de werkzaamheden doen. Plus, een halve dag paddock als enige buiten. Dat zou sowieso al een no go zijn.

Nee is niet mijn eigen stalling maar een pensionstal hier in de buurt.

Harry72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 12:23

Weidegang is ook in de zomer niet mogelijk. paarden staan alleen in een paddock.
Wil je je paard de hele dag buiten, dan moet je proberen samen te doen met iemand die een ander dagdeel heeft en dan met 2 in samen in de paddock. maar persoonlijk vind ik ze daar echt veel te klein voor.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:27

100 euro is zat.

Het klinkt overigens als een stal hier vlakbij :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:33

Wat het mag kosten? Wat de eigenaar ervoor vraagt. Ik neem tenminste aan dat niemand gedwongen wordt om er een paard te stallen. Wat is eigenlijk het doel van dit topic? Komt over als alleen maar afgeven op het bedrijf van een ander en dat vind ik niet zo sjiek. Hopelijk zit ik ernaast.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:36

Dus alles wat je paard dan ziet is een stal of een saaie, kleine paddock en dat het hele jaar door. En het enige moment dat hij lekker even flink de benen kan strekken is onder het zadel. Natuurlijk kuddegedrag is op deze manier ver te zoeken. Ik kan er niet bij dat mensen dat hun lieftallige dier aandoen. .

In de winter is het soms behelpen, maar voor een gezond paard zou ik toch minimaal in het voorjaar en de zomer weidegang willen hebben.

Overweeg je je paard hier te stallen of wat is je doel precies met dit topic?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:38

Evelijn schreef:
Ik woon in deze omgeving en kan voor €250,- stalling vinden waar binnen/buiten zetten, mesten, etc allemaal voor je gedaan wordt...
Nou ja dit. En dan terug rekenen wat hooi, stro en krachtvoer je kost. En de extra werkzaamheden die je dan nog zelf moet doen.

En is er naast de rijhal ook nog een buitenbaan met een fatsoenlijke bodem waar je kan rijden? De gemiddelde, ook nieuwe, rijhal is ’s zomers loeiheet. Dat geeft niet, als je dan lekker buiten kan trainen.
En wat zijn de uitrijmogelijkheden qua bos?

Op basis van de gegeven informatie ga ik mee met Hobbyhorse, ca. 100-125 euro.

Zou ik belangstelling hebben voor een dergelijke stalling? Nee.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:50

Ik sta hier enigzins in de omgeving en ik betaal €230 voor volpension.
Inclusief dagelijks weidegang (ook in de winter), stro, hooi, biks.
Inclusief binnen en buiten zetten en uitmesten. En gebruik van alle faciliteiten (inclusief binnenbak).

Als ik het zo lees dan zou ik niet meer dan €75 willen betalen voor de stalling die je omschrijft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:52

Harry72 schreef:
Weidegang is ook in de zomer niet mogelijk. paarden staan alleen in een paddock.
Wil je je paard de hele dag buiten, dan moet je proberen samen te doen met iemand die een ander dagdeel heeft en dan met 2 in samen in de paddock. maar persoonlijk vind ik ze daar echt veel te klein voor.

Oh nee, dan zou ik wegblijven. Ik wil minimaal van april tot oktober weidegang, het liefst het hele jaar door en toch ook in de winter de hele dag buiten met wat te knabbelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:00

Jeetje paddock van 12 bij 6? Daar kunnen ze niet eens een sprintje in trekken. Nee dat is echt veel en veel te klein. Niet te geloven dat zoiets aangeboden wordt en erger nog, dat mensen er hun paard neerzetten.

Harry72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 13:23

En is er naast de rijhal ook nog een buitenbaan met een fatsoenlijke bodem waar je kan rijden? De gemiddelde, ook nieuwe, rijhal is ’s zomers loeiheet. Dat geeft niet, als je dan lekker buiten kan trainen.
En wat zijn de uitrijmogelijkheden qua bos?.[/quote]

Buitenbaan is aanwezig maar veel te zwaar om in te rijden , en wordt nu gebruikt om af en toe de paarden in los te gooien zodat ze kunnen rennen.
Binnenbak is trouwens in de winter wel heel goed in te rijden.
Aan de overkant van de weg is wel een groot bos met ruiterpaden dat dan weer wel.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:37

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Maar met €75 houdt het echt wel op voor mij. De locatie is dus wel goed.

Harry72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 13:47

Ik was nog vergeten te vermelden dat je wel verplicht lid moet worden van de rijvereniging als je hier gaat staan.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:49

Ik snap niet dat mensen hier uberhaupt willen staan. Oke, plekje in eigen beheer kan fijn zijn. Maar ze staat dus als ik het goed begrijp het hele jaar een dagdeel in hun uppie in een paddock van 12x6m en verder op stal?