Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nine1987 schreef:Andere stal zoeken.. Paard alleen kan echt niet..
Ir111 schreef:Als er een vriendje achterblijft bij je paard zou ik er geen probleem mee hebben. Moeten ze wel een droge ligplek hebben, voldoende ruwvoer en een schuilplek.
Coby schreef:Nu in deze periode een paard die gewend is aan de nacht op stal buiten te zetten is een heel aparte actie. En dan ook nog alleen. Niet accepteren !
horsesnwine schreef:Ir111 schreef:Als er een vriendje achterblijft bij je paard zou ik er geen probleem mee hebben. Moeten ze wel een droge ligplek hebben, voldoende ruwvoer en een schuilplek.
Ruwvoer en water is er in overvloed gelukkig. Droge ligplek niet. Schuilstal is op beton en daar is het niet geheel droog (gezien er geen zijkanten links en rechts inzitten regent het baar binnen).
Tigra_ schreef:Hoe denk je dat je paard gaat reageren? Staat die weleens alleen?
Mijn paard zou echt flippen als ik die in z'n eentje achter laat. Zeker 's nachts zou ik dat absoluut niet willen. Dan is er ook totaal geen zicht op wat het paard doet.
Niet erg slim dat de stalhouder er nu ineens achter komt dat er te weinig ruimte is voor alleen jouw paard?
Hoeveel andere klanten hebben ze of ben je de enige?
.
silvia58 schreef:Coby schreef:Nu in deze periode een paard die gewend is aan de nacht op stal buiten te zetten is een heel aparte actie. En dan ook nog alleen. Niet accepteren !
Helemaal mee eens !
Niet accepteren.
Desnoods een andere stal zoeken.
Sterkte
lrm schreef:We weten allen de afspraken niet tussen ts en staleigenaar. Betaald ze stalling? Zijn er andere afspraken gemaakt? We weten het niet uit de teksten van ts. Misschien is het wel een vriendendienst, of ooit ontstaan uit noodopvang. ze is de enige op stal en wellicht zegt nu de eigenaar dat het bizar is om zijn eigen paarden buiten te zetten terwijl hij wel iemand anders op vangt. : een verhaal heeft twee kanten en is niet altijd zo zwart als mensen hier nu denken.
(Als ze je weg willen hebben is er daarin tegen wel een nettere manier om dit te zeggen)
Daarnaast is het gewoon een gevoel, als het jou paard is, jou regels. Je bent altijd vrij om te gaan als het paard van jou is. Zoek je een mooie nieuwe stalling die weer aan je eisen voldoen.