Sinds een jaar ben ik wegens omstandigheden gestopt met de dressuur sport en heb ik gekozen om alleen nog voor de lol te gaan rijden. Paard stond hoog in het voer en ging elke dag tussen de 5 a 7 uurtjes per dag naar buiten (ik hoef geen discussie of dit wel of niet genoeg is). Toen ik besloot recreatief te gaan rijden is het krachtvoert voer drastisch omlaag gegaan en krijgt ze eigenlijk alleen nog voer voor het idee omdat de andere paarden natuurlijk wel gewoon gevoerd worden, ook zo sneu anders.

Echter ben ik begin dit jaar verhuisd en ik merk dat de motivatie om elke dag naar stal te gaan om het paard te verzorgen een beetje begint weg te ebben. Paard staat bij mijn ouders thuis dus ik moet haar wel elke dag zelf verzorgen, voeren en binnen/buiten zetten wordt gewoon gedaan maar de stal en de verdere verzorging moet ik zelf doen.
Nu zat ik zelf te denken om haar 24/7 buiten te zetten zodat ik niet elke dag langs hoef te gaan om de stal netjes bij te houden etc. Ik zou dan zo'n 4 dagen in de week kunnen gaan ipv 7 dagen het zou voor mij een uitkomst zijn. Maar ik weet niet of mijn paard er blij van wordt, ten eerste is ze dat niet gewend en ten tweede staat ze vaak aan het hek te brullen dat ze er maar wat graag uit wil. Misschien is het een kwestie van wennen misschien ook niet.
Er staan ook 2 shetlanders op de wei waar ze bij komt te staan en er is ook een schuilstal. Ik vind het echt heel moeilijk, ik weet zelf ook wel dat 24/7 buiten heel goed is. Maar omdat ze altijd is behandeld als een sportpaard vind ik het heel moeilijk. Er spookt van alles door mijn gedachten, wat als ze koliek krijgt door bijvoorbeeld bevroren gras of door zand etc.
Ik weet dat dit een heel gevoelig onderwerp is, maar ik hoop dat ik op een nette manier advies ga krijgen en het niet een rel gaat worden.