Ondertussen zit ik met mijn handen in het haar en is het één grote modderzooi op stal...
Mijn 2 Friese merries staan 24/7 buiten met inloopstallen waar ze hooi en brok krijgen. Ze staan hier nooit vast en omdat ze een grote paddock hebben met beschutting van een rij bomen waar ze evt droog kunnen liggen hebben we dus voor het gemak ook geen bedekking in de stallen. Hooi krijgen ze van de grond te eten, dus de stallen worden regelmatig uitgeveegd.
Alleen met regenachtig weer wordt het zo'n enorme modderbende in de stallen en de uitloop ervoor, wat je bijna niet weg krijgt... De uitloop en de bodem van de stallen zelf is van steen (bakstenen), en om dus extreme modderpoelen tegen te gaan hebben we een aantal jaar geleden een grote betonplaat nog vóór de uitloop aan laten leggen.
Helaas heeft dit weinig uitgehaald, en staan ze met het geringste beetje water alsnog in een modderpoel te eten. Enige manier om dat tegen te gaan is door elke dag een (minstens!) een uur lang alle modder en zand weg te scheppen/vegen. Maar daar heeft niemand zin in en tijd voor

Heb momenteel geen duidelijke foto van de situatie, heb alleen deze

Hebben jullie tips??