Gezocht: oplossing supplementen voor stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Gezocht: oplossing supplementen voor stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 23:34

Ik ben op zoek naar (creatieve?) oplossing voor het volgende probleem:

Bij ons op stal (trainingsstal) krijgen veel paarden verschillende supplementen.
Deze staan nu gewoon voor de stal op de grond.
Niet handig met voeren, zeker niet handig met vegen en nog lastiger als 1x per week alle stallen leeg gaan.

Dus we zijn op zoek naar een slimme/handige oplossing om deze wel dicht bij het paard te hebben, maar niet op de grond.
Aangezien de eigenaren niet dagelijks/wekelijks komen is het geen optie dagporties te maken (dat systeem heb ik wel eens gezien met dan 7 potjes naast elkaar)

Ben benieuwd hoe jullie dit doen op grotere stallen!

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:40

Als je het echt bij de box wilt hebben is zoiets https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... pplementen wel een oplossing.
Oeps, dringt nu tot me door dat een week te weinig is.
Zelf zet ik het altijd voor een maand klaar in kleine stapelbare bakjes in de kast. Misschien een klein kastje aan de staldeuren maken waarin dat soort bakjes opgestapeld kunnen worden?
Laatst bijgewerkt door ogidni op 02-09-19 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:41

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:43

quarterH

Re: Gezocht: oplossing supplementen voor stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 23:50

Nee die bakjes is geen opties, is een trainingsstal geen pensionstal dus dat zou dan betekenen dat de groom iedere week voor al die paarden allemaal die bakjes moet gaan maken... Daarbij krijgen sommigen 2 keer per dag dus dan moet je al dubbele rij ophangen.

Zo'n kar zie ik praktisch ook niet helemaal zitten, je bent al met de voerkar aan het duwen dus dan een andere kar erbij gaat het niet worden denk ik.

Denk meer aan soort van plakjes of schapjes aan de stallen waar je ze in zet maarja soms zitten er echt wel grote potten/emmers bij en als je iets vast maakt zit je weer met probleem dat de schuifdeuren van de stallen niet meer open kunnen... Hahaha, wat een dilemma

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:52

En een emmer aan de stal hangen waar je per paard alles in verzameld?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:54

Gaat de schuifdeur over de hele breedte van de stal open dan? Misschien onder de voerbak aab de buitenkant van die losse voerbakken hangen? Of als die goedkoper zijn plantenbakken voor aan t balkon, kan je de supplementen daar in zetten

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:55

quarterH schreef:
Zo'n kar zie ik praktisch ook niet helemaal zitten, je bent al met de voerkar aan het duwen dus dan een andere kar erbij gaat het niet worden denk ik.

Dan in de voerkar bovenin extra schappen/vakken maken voor de supplementen vooral omdat het toch wel grote potten/emmers betreft.

Groet Karin.

goeroe

Gewoon niet gaan lopen mieren en allemaal eten wat de pot schaft? :o

ogidni

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:56

1 grote voerton voor elke stal.
En die vullen met alle losse bakjes en emmers mer supplementen?
Of is de gang daar niet breed genoeg voor?
Dan moet het nog steeds verschoven.
Maar zit je in ieder geval niet met al die losse potjes

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:56

Ik heb een kastje gemaakt met 3 plankjes voor aan de stal met haken, zodat hij aan de stal hangt zeg maar aan de voorkant. Zelf heb ik er mijn voerbakjes in staan en op het onderste plankje liggen mijn peeskappen en springschoenen. Echt super handig, zo hoeft de pensionhouder niet steeds te bukken en inderdaad met vegen is het op de grond ook niet handig! Kan morgen wel even een foto voor je maken voor de beeldvorming. Geen idee hoe groot de supplementenpotten zijn natuurlijk en om wat voor stallen het gaat en hoeveel ruimte je hebt, maar denk dat het bij veel stallen wel kan en het kastje op maat te maken is. Overigens hangt hij bij mij aan het einde zeg maar bij de voeropening,maar bij mijn oude stal hing hij op de schuifdeur, kan alle 2 prima. Deur kan gewoon open!

(mijn stalgenoten waren best jaloers toen ze mijn kastje zagen en vroegen al of ik ze op bestelling wilde gaan maken :D :D }

Edit: nog een oude foto gevonden...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 03-09-19 00:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:02

Ik zou een emmer of bak aan de stal hangen. Als je ze aan t einde hangt kan de deur dan ook niet open? Evt met karabijnhaken oid bevestigen dat je het ook makkelijk weer eraf kan halen.
Of aan het schuivende deel van de deur bevestigen. Dan heb je niet het probleem dat de deur niet open kan.
Laatst bijgewerkt door Jinte op 03-09-19 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:02

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:14

https://images.app.goo.gl/7cathvDWy7n3GhiVA
Zulke bakken aan de buitenkant van de box op de plek van de voerbak. Kunnen je stallen nog gewoon open, makkelijk te verplaatsen en schoon te maken en paarden halen zich er niet aan open.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:57

In de voerkar, met viltstift de naam van het paard erop en hoeveel die gevoerd moet worden. Dan bij het voeren supplementen geven.
Dan krijg je dus “Bas. Ochtend 1 schep”.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:06

Je hebt van die speciale stal tassen die je aan de stal kan hangen. Oorspronkelijk bedoelt voor peeskappen.

Deze is misschien wat groot maar zoiets bedoel ik.

https://www.agradi.nl/klantfotos/vergro ... 9&mobile=1

En anders gewoon een hoofdstel haakje naast de deur met daarnaast een tasje met alle potjes erin ( zo'n zwemtas die je vroeger mee nam)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:12

Wij hebben een voerkar gemaakt met voor elke stal een apart bakje erin, en die vullen we in de zadelkamer met juiste brok + supplementen. Nummertjes bij de bakjes en op de staldeuren en iedereen zou kunnen voeren. Je hoeft dus alleen maar het bakje in de goede voerbak te gooien. Zo staat er helemaal niets in de stal gang :).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 09:06

Het gaat om een stal met zo'n 35 paarden ofzo. 1 lange gang met in het midden de poets/wasplaats.

Allemaal schuifdeuren waarbij dus als je de deur open maakt deze voor de voerbak van de stal ernaast zit. Aan de deuren hangen al hoofdstelhaakjes voor halster en zo'n stang voor de dekens van dat paard.

We hebben 2 verwarrend met beide 2 grote vakken die vol zitten met 2 soorten voer die ze allemaal krijgen.
Met de voerkakken die we hebben is het best lastig daar nog iets te maken voor de alle supplementen (denk aan gemideld zo'n 25 verschillende dingen)

Maar heb wel al wat ideeën gezien waar we misschien iets mee kunnen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:17

25 van de 35 paarden krijgen supplementen?
Daar zullen vast dezelfde bij zitten. Een grote pot en daar alle paarde de(bijvoorbeeld) biotine uit voeren.
En zo voort.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 09:19

Sommige krijgen niks, sommige verschillende.
En het is een trainingsstal/wedstrijd dus paarden komen soms maar aantal maanden.
Je kan niet verwachten dat ze supplementen gaan delen met andere klanten die ze niet eens kennen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:20

Stalling met € 10,-- per maand verhogen en centraal inkopen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:45

Inderdaad prijs verhogen en de groom wel de potjes laten voorbereiden voor enkele dagen of zelfs een week. Dat is dan toch gewoon onderdeel van het werk? Dus als een paard supplementen moet krijgen extra aanrekenen, is op veel stallen zo. Idem met medicatie die gegeven moet worden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:47

Hang een camping organiser aan iedere stal!

Tig modellen, en verschillende bevestigingssystemen.
Gewoon even kijken wat voor jullie practisch is.

Als je googelt op camping organiser en dan afbeeldingen, zie je een hoop voorbeelden!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 10:23

We hebben het niet over een pensionstal maar trainingsstal. Met paarden van allemaal verschillende eigenaren, de een blijft een maandje, de ander een jaar of langer, klanten uit heel Europa. Dus mensen zelf iets laten doen of centraal inkopen is geen optie.

Campingopbergers is ook een idee ja! Thx