Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carika schreef:Wij overwegen ook om er nog een stuk bij te huren. In ons geval gaat het om landbouwgrond. Het stuk moet nog nieuw ingezaaid worden en er is nog geen omheining.
Wat zouden jullie redelijk vinden aan huur voor een stukje van 0.5 of 1 ha.
Buitengebied in Drenthe, zandgrond.
Carol_Beer schreef:Mijn paard staat nu sinds kort in een half zand, half gras paddock van ongeveer 5x10.
Ook veel chiller met mesten en vanwege het gras is bijvoeder niet meer nodig.
Pandora2 schreef:Carol_Beer schreef:Mijn paard staat nu sinds kort in een half zand, half gras paddock van ongeveer 5x10.
5 x 10m bedoel je ? En dan nog half zand ? Lijkt me niet dat je daar 3 dagen gras van hebt voor je paard
Maar goed, de vraag van ts ging over weiland huren of kopen
lovelyfiefy schreef:Ik kom even volgen.
Ik ben wel benieuwd hoe iedereen aan deze stukken grond komt om te huren/pachten.
Kan je dit gewoon ergens vinden? Of moet je daarvoor bij jou gemeente of omliggende gemeentes wezen bijv?
Pandora2 schreef:Carol_Beer schreef:Mijn paard staat nu sinds kort in een half zand, half gras paddock van ongeveer 5x10.
5 x 10m bedoel je ? En dan nog half zand ? Lijkt me niet dat je daar 3 dagen gras van hebt voor je paard
Maar goed, de vraag van ts ging over weiland huren of kopen
Carol_Beer schreef:Ja in meter![]()
Tsja we zullen zien hoe lang het goed gaat, ook voor deze optie gekozen vanwege onbekende klachten. En hij staat bij een pensionstalling, dus tis huur
joyce B schreef:5 bij 10 meter is voor een paddock al erg klein. Kwa voer zul je minimaal hooi moeten bijvoeren.
Ik hoop voor je dat dat ook gebeurt en het geen modderpoel wordt met regen.
Ik vind 5 bij 10 meter echt veel te klein als enige uitloop op een dag.