Wit paard wassen, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duran123

Wit paard wassen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 07:46

Sinds kort zijn wij in het bezit van een prachtige pony. Witte pony.....die niet schroomt lekker in de viezigheid te rollen.
Met welke huis-tuin-keukenmiddeltjes zou ik haar kunnen wassen?

Wil liever niet te vaak shampoo gebruiken nml.

Britta31

Re: Wit paard wassen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:53

Niet wassen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:56

Niet te veel, ervaring leert hoe meer je wast hoe viezer ze worden. :+ ik heb destijds bij oude tinker na week of 8 het opgegeven hem wit te houden. :P

Goed borstelen met de juiste borstels, eventuele stalbodembedekking aanpassen en schutkleurvlekken accepteren
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-05-19 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:56

Hahaha ik las je titel verkeerd... in mijn hoofd was het wit wassen paard, hoe? :+ :+

Maar, de meeste vlekken krijg je er met water ook wel uit! Zeker mest. Gewoon emmertje warm water, borstel, en weg poetsen. Verder vind ik de greenspot remover van cowboy magic ideaal.

En daarnaast, stal zvm schoon houden, en niet te druk maken als er een x ergens een vlek zit, blijft een wit paard :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:57

Zilvershampoo werkt ook wel! En verder laten voor wat het is.. :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:59

In de wasmachine op 40 graden wassen met Ariël Ultra? (SORRY! Kón het niet laten!) :D

Afbeelding

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:32

Lekker niet wassen! :D
En zorgen dat de stal zo ruim is dat hij niet in zijn/haar mest moet gaan liggen maar keuze heeft. (En deze goed schoon houden natuurlijk)

Mijn witte monster staat 24/7 buiten. Als hij lekker in de drek gerold heeft laat ik hem gewoon drogen. En als hij droog is goed borstelen en dan doet het huidvet al het meeste werk O:)

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:44

ik heb een zwartbonte met veel meer wit dan zwart.
Toen ik op een stal stond met de juiste faciliteiten deed ik hem regelmatig onder de slang, inzepen met groene zeep (met een borstel, vond ie heerlijk), goed uitspoelen en onder het solarium. Zijn witte staart deed ik minimaal 1x in de week.
Nu staat hij op een stal zonder faciliteiten en was ik dus ook niet, hij is evengoed niet heel smerig maar wel veel minder wit dan eerst.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:51

gewoon accepteren. Die van mij heeft een ruime stal, maar kiezt gewoon voor om in de poep te liggen...als hij in de zomer 24/7 buiten staat, dan is hij het schoonst :+ dan doet de regen het voor mij. Maar dan heeft hij weer groene vlekken :D

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:53

Huis tuin en keukenmiddeltjes zijn idd groene zeep, biotex, zilvershampoo, greenspot remover van cowboy magic, en accepteren dat ie meestal niet wit is en buiten houden ipv op stal helpt ook. Vooral als je buiten uitmest. Op gras zetten. En regen. Mijn bonte was nooit zo wit als na een goede regenbui.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:37

Baby doekjes *\%/*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:40

niet in een stal opsluiten. :D
Trust me, ik heb 3 schimmels.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 11:26

Silly_Woman schreef:
Lekker niet wassen! :D
En zorgen dat de stal zo ruim is dat hij niet in zijn/haar mest moet gaan liggen maar keuze heeft. (En deze goed schoon houden natuurlijk)

Mijn witte monster staat 24/7 buiten. Als hij lekker in de drek gerold heeft laat ik hem gewoon drogen. En als hij droog is goed borstelen en dan doet het huidvet al het meeste werk O:)

[ [url=m/tahDKy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooierd!

Dank voor de tips!

Ze heeft een ruime loopstal, daar zal het niet aan liggen. En een paar uur per dag in de wei.
Het lijkt alsof ze de vieste plekjes opzoekt _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:47

Die van mij poepte een hoofdkussentje elke nacht. Binnen s nachts of altijd buiten maakt niet uit

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:04

CoonArt schreef:
In de wasmachine op 40 graden wassen met Ariël Ultra? (SORRY! Kón het niet laten!) :D

[ [url=m/Tv3GQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel opletten wat je erbij doet anders krijg je vlekken

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:20

M'n gevlekte zwijn presteerde het om na het wassen voor m'n neus te gaan zand of strontbadderen... Hopeloos. Cowboy Magic Greenspot Remover was wel echt de beste investering ooit, dat wel!

De schimmel die ik nu heb borstel ik alleen uit, die hoeft niet meer spierwit te zijn.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:32

Cowboy magic werkt hier voor geen meter. Ik heb een spierwitte. Ik was alleen voor wedstrijd of fotoshoot oid. Over t algemeen reinigen ze zichzelf wel weer :+
Ik ben fan van de Anky Bright White spray. Is de enige waar ze oogverblindend wit van word.
Afbeelding

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:38

Talkpoeder!
als ik in de winter niet kon wassen, deed ik talkpoeder op de vlekken, daar trok de viezigheid in en dat kon ik er dan uitborstelen (of ik deed dat niet want de viezigheid was mooi gecamoufleerd... dan borstelde ik het er na het rijden pas weer uit) Alleen bij wedstrijden rijden even opletten dat je niet net beloont waar de talkpoeder zit anders heb je ineens een wolk om je heen hangen :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:39

Biotex gebruiken?

Gebruik ik voor de benen en werkt goed.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:53

Ik heb n witte en een bonte,

Wassen doe ik ong. Eens in de 2-4mnd, hoe vaker je wast hoe viezer ze zich maken. 1x pw was ik met water het lichaam en de staart met groene zeep. Om de staart heb ik een staartzak bij iedereen (meer voor hun eigen gemak, staarten zijn zo dik dat ze anders niet kunnen vliegenzwieren) elke dag goed borstelen (rosborstel, harde borstel, zachte bostel,schapenwollen borstel) helpt ook goed. En idd, niet in een stal zetten maar buiten :') in de winter een deken met hals

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:05

Gillbo schreef:
CoonArt schreef:

[ [url=m/Tv3GQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel opletten wat je erbij doet anders krijg je vlekken

OEPS!!
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:16

De vieze plekken was ik met de authentieke bruine natuurzeep.
Werkt echt perfect ! :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:07

Mijn varken was ik eens in de zoveel tijd met zilvershampoo (en soms eerst met betadine shampoo).

Vaak spuit ik hem alleen af, daarmee haal ik alle troep er goed af (zand, stof etc), hij hoeft alleen spierwit te zijn als ik het weer eens nodig vind om hem op de foto te zetten (is een 3 jarige) ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:04

Oh ja, betadine shampoo idd. Werkt ook goed in vieze sokken! En daarna zilvershampoo voor het anti geel effect.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:06

Alleen wassen als je op wedstrijd gaat of voor andere bijzondere gelegenheden! Vloeibare zeep van de driehoek werkt als een tierelier. :D