Pony staat alleen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RoosTaffy

Pony staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:01

Hi!

Ik heb een probleempje, en hoopte hier op tips. Ik sta op een stalling waar nog 2 andere pensionpaarden staan. In totaal dus 3 paarden. Deze 2 andere paarden gaan vanaf morgen de wei op,tot september. Die van mij kan helaas niet mee vanwege eerdere hoefbevangenheid (sinker, wei echt geen optie dus).

Er zou een andere pony bij haar komen te staan, maar deze is afgelopen week onverwachts overleden. De pony die we daarna als back-up hadden kan ineens ook niet meer, eigenaar heeft daar andere plannen mee.

Ik heb een advertentie op marktplaats staan. En ga er ook nog 1 hier op bokt plaatsen, maar weet uit eerdere ervaring dat dit erg moeilijk is, aangezien de meeste mensen hier in de buurt alleen naar iets met ook weidegang opzoek zijn. En het ook maar tijdelijk is, tot september

Ik zou ook opzoek kunnen gaan naar een andere stalling, maar dat is erg moeilijk hier in de omgeving, en verder heb ik het ook erg naar m'n zin op de huidige stal. En mijn pony ook.

Aangezien bokt altijd erg vindingrijk is hoopte ik hier op tips

Alvast bedankt!

Dribspo

Re: Pony staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:05

Vervelende situatie.. Hier eigenlijk het zelfde probleem. Shet erg gevoelig voor bevangenheid. Nu grenst bij ons wel de paddock aan de wei. Zo zijn ze eigenlijk gewend dat onze haf het landje op gaat en zij gaat dan rustig in de paddock hooi staan knabbelen.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:06

Dribspo schreef:
Vervelende situatie.. Hier eigenlijk het zelfde probleem. Shet erg gevoelig voor bevangenheid. Nu grenst bij ons wel de paddock aan de wei. Zo zijn ze eigenlijk gewend dat onze haf het landje op gaat en zij gaat dan rustig in de paddock hooi staan knabbelen.

Dat is fijn dat dat zo kan! Helaas is de wei niet in de buurt van stal/paddock

Dribspo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:08

Misschien kunnen jullie kijken naar een mogelijkheid dit te creëren? Dan zit je in de toekomst ook niet meer met dit probleem.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:11

Dribspo schreef:
Misschien kunnen jullie kijken naar een mogelijkheid dit te creëren? Dan zit je in de toekomst ook niet meer met dit probleem.

Dan zal ik van stal moeten verhuizen... Is hier helaas niet mogelijk

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:12

Helpt een graasmasker afdoende om de bevangenheid te voorkomen?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:15

antje_vip schreef:
Helpt een graasmasker afdoende om de bevangenheid te voorkomen?

Nee, graasmasker helpt niet voldoende..

De wei is helaas ook 3 kwartier van stal vandaan, dus erop even opzetten oid kan ook niet

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:30

En een stukje in de wei afzetten voor jouw paard? Zodat ze wel bij de andere staat, maar zeer weinig gras binnenkrijgt?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:31

En een stuk in je wei afzetten en daar met de grasmaaier over of kort laten eten en dan je pony daar op zetten ,dan staat hij wel eens waar afgescheiden maar toch in contact met de anderen

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 22:20

Mercedesss schreef:
En een stukje in de wei afzetten voor jouw paard? Zodat ze wel bij de andere staat, maar zeer weinig gras binnenkrijgt?

beatje schreef:
En een stuk in je wei afzetten en daar met de grasmaaier over of kort laten eten en dan je pony daar op zetten ,dan staat hij wel eens waar afgescheiden maar toch in contact met de anderen

Alle opties wat de wei betreft zijn al besproken/bekeken, maar niet mogelijk.

Ik ben hier echt opzoek naar tips om een maatje te vinden..

Zat ook te denken aan een geitje erbij, maar dat is toch niet hetzelfde als een soortgenootje. En de staleigenaar wilt dat ook liever niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:30

Mijn pony had het altijd erg gezellig met een geit

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:33

Wie weet is er hier iemand die het topic leest en juist voor zijn/haar pony juist zo een plekje zoekt als jou paardje. Zou mooi zijn ;)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:35

Zelf een shetje of mini erbij nemen? :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:35

Een geit is idd niet hetzelfde als ene pony

Is het niet mogelijk om zelf bijvoorbeeld een shetlander te kopen?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 22:37

noox schreef:

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar die kan ik dan vanaf september niet meer kwijt..

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:37

RoosTaffy schreef:
noox schreef:

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar die kan ik dan vanaf september niet meer kwijt..

Zijn de stallen dan weer vol dan?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 22:39

Er zijn 3 stallen, dus dan zijn die inderdaad weer vol

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:39

Samen in een stal? Permanent buiten? Klein stalletje bij bouwen?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 22:41

Amber_anne schreef:
Samen in een stal? Permanent buiten? Klein stalletje bij bouwen?

Buiten het feit dat de stallen vol zijn, is het voor mij ook financieel niet haalbaar om 2 paarden te onderhouden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:42

Zelf heb ik nog een pony erbij gekocht voor mijn gezelschapspony, dus ik heb er drie in totaal. :D
De één mag op de wei, de ander niet, dus dan nog maar een kleine erbij zodat hij niet alleen is.
Die hebben het wel ontzettend leuk samen, spelen heel veel, wat dan ook weer goed is voor zijn gezondheid.
Zo'n kleintje is wel heel makkelijk, nemen weinig ruimte in, eten weinig, kost bijna niks.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:43

Een pony evt op basis van stallingskosten (Da voor rekening eigenaar) een plekje bieden voor de zomer? Wel de lusten, niet de gezondheidsrisico’s. Lease constructie?

Of een gelijk gestemde pony aanschaffen als maatje. Als je budget dat toe laat. Ik heb jaren mijn 1e shet bij huis gehouden (met leververvetting) in gezelschap van een ander kneusje met bevangenheid en lichte hoefkanteling. Toen zij overleed heb ik gezocht naar een nieuw kneusje wat bij zijn levenstandaard pastte. Een pony met verlangen naar weidegang en fysiek 100% zou hier niet gelukkig zijn geworden. Nu staat hij in pension in een groepje van 4 gelijk gestemde pony’s. Ideaal.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:32

MirandaFuego schreef:
Zelf heb ik nog een pony erbij gekocht voor mijn gezelschapspony, dus ik heb er drie in totaal. :D
De één mag op de wei, de ander niet, dus dan nog maar een kleine erbij zodat hij niet alleen is.
Die hebben het wel ontzettend leuk samen, spelen heel veel, wat dan ook weer goed is voor zijn gezondheid.
Zo'n kleintje is wel heel makkelijk, nemen weinig ruimte in, eten weinig, kost bijna niks.

Als ze niks krijgen wel :) stalling betaal je ook voor een shet elke maand en moet je ook maar kunmrn missen. Mijn shetje komt net terug van 2 weken kliniek....

Ts ik zocht vd week voor mijn shet een plekje met een maatje waar ze dus niet op de wei komt. Er zijn er vast meer die dit zoeken! Veel succes

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:01

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:10

MirandaFuego schreef:

Tandarts, entingen, vitaminekorrel, dierenarts wanneer nodig en smid zijn natuurlijk net zo duur.
Ik zou niet snel zeggen dat een kleintje niks kost. Bovendien wil zo'n kleine ook wel aandacht.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:16

Ninx schreef:
MirandaFuego schreef:

Tandarts, entingen, vitaminekorrel, dierenarts wanneer nodig en smid zijn natuurlijk net zo duur.
Ik zou niet snel zeggen dat een kleintje niks kost. Bovendien wil zo'n kleine ook wel aandacht.

Mijn kleintjes hoeven veel minder naar de tantarts, wormenkuur veel minder, vitaminekorrel doen ze eeuwig mee, smid is goedkoper en het zijn meestal gezonde beestjes dus de dierenarts heb je hopelijk niet te vaak nodig.
Het blijft natuurlijk een dier dus natuurlijk heb je er kosten aan maar het is wel echt goedkoop.
Ts weet wel wat het kost want ze heeft er al één. :D